| کد خبر: 246037 |

نورصالحی از دغدغه های شورای ششم نصف جهان می گوید:

◄ پیشرفت ۴۰ درصدی خط دو مترو / مپنا بزرگترین تولید کننده داخلی طرف قرارداد شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه دومین سال فعالیت این شورا به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا پرداخت و فعالیت شورا را در راستای فعالیت های ادوار گذشته دانست.

تین نیوز

استان اصفهان – الهام ندیمی| شورای اسلامی شهر اصفهان از پانزدهم مردادماه 1400 کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و از همان ابتدا پیگیری مطالبات مردم و حل معضلات شهری را در دستور کار خود قرار داد این شورا در مدت یک سال فعالیت خود 51 جلسه علنی و 78 جلسه تلفیق برگزار کرده است و همانطور که می دانیم در جلسات علنی و تلفیق اصل مصوبات شورای اسلامی شهر شکل میگیرد، این سخنان سرآغاز صحبت های محمد نورصالحی بود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وی به تعداد کمیسیون های فعال در شورا اشاره کرد و ادامه داد: هفت کمیسیون با 5 عضو و کمیسیون آب نیز با 9 عضو فعال بین 34 تا 52 جلسه برای بررسی مسائل و مشکلات شهری زمان صرف کردند، که به نوعی از مدت موظفی آنها هم بیشتر بوده است چرا که حل بعضی معضلات زمان بیشتری را می طلبد.

محمد نورصالحی رسیدگی به حوزه حمل و نقل را یکی از دغدغه های اصلی شورا برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه خط یک مترو در حال حاضر به شهروندان خدمت رسانی می کند و به منظور آسایش بیشتر شهروندان در فصل تابستان ساعت کار مترو اصفهان یک ساعت افزایش پیدا کرده است و در روزهای تعطیل هم این خط فعال و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی از عدم توقف خط دوم مترو اصفهان حتی در روزها تعطیل هم خبر داد و اذعان کرد: عملیات اجرای خط دوم 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از اتفاقات مهمی در همین راستا می توان نام برد انعقاد قرارداد با شرکت مپنا به عنوان بزرگترین تولید کننده داخلی برای تامین تجهیزات ناوگان مکانیکال برق خط دو مترو برای حدود سه سال بود که ارزش این قرارداد 590 میلیون یورو و با احتساب هزینه های جنبی آن از جمله سود و ... به حدود 680 میلیون یورو معادل دو هزار میلیارد تومان می رسد.

ورود 173 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری

رئیس شورای شهر اصفهان به اختصاص 4500 میلیارد تومان بودجه در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که کل بودجه شهرداری 40 درصد افزایش داشته، اختصاص مبلغ ذکر شده در حوزه حمل و نقل اهمیت این موضوع را برای اعضاء شورای شهر نشان می دهد. همچنین باید خاطر نشان کرد که در سال 1396 ناوگان اتوبوسرانی با 1200 دستگاه و عمری کمتر از پنج سال فعال بود که در طی دوره کرونا این تعداد به حدود 600 دستگاه با عمر بالای 10 سال تقلیل پیدا کرد.

نورصالحی اظهار خرسندی کرد که کمک های دولتی که در سالهای گذشته با فرمول 80 درصد دولت و 20 درصد شهرداری به منظور گسترش حمل و نقل شهری قطع شده بود، مجدد برقرار گردیده و بر این اساس 173 دستگاه اتوبوس خریداری شد و شهرداری اصفهان سهم خود را نقدی پرداخت کرده است، همچنین حدود 100 دستگاه میدل باس برای مسیرهایی که متقاضی کمتری دارد خریداری گردید که 50 دستگاه آن تا مهرماه در چرخه حمل و نقل قرار خواهد گرفت و امید داریم با تجمیع مشارکت بخش خصوصی و دولتی تعداد اتوبوس ها به هزار دستگاه افزایش می یابد و مدت معطلی مردم در ایستگاه ها به زیر 30 دقیقه برسد.

شفافیت در درآمدها، دغدغه اصلی دوره های مختلف شورای اسلامی شهر

این عضو شورای شهر با افتخار اعلام کرد که امروز در سالروز یکسالگی دوره ششم شورای شهر، شفافیت در درآمدهای شهرداری و هزینه هایی که مردم برای ساخت و ساز به شهرداری پرداخت می کنند محقق گردیده است با اجرای طرح صدور پروانه ساختمانی موسوم به سرای هشت که نسخه جدید آن به سرای 10 ارتقاء پیدا کرده از ابتدای تیرماه صدور پروانه الکترونیکی به صورت غیر حضوری انجام گردید و در مورد ارائه خدمات شهرسازی اعمال سلیقه افراد در دریافت وجوه مورد نظر حذف گردید، همچنین در مورد درآمدهای شهرداری نیز شهروندان با ورود به سامانه شفافیت می توانند از میزان درآمدها در هر پروژه، مبالغ وجوه دریافتی در هر پروانه ساخت،مزایده و مناقصه ها و حتی میزان آراء اعضای شورای شهر نیز مطلع شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.