| کد خبر: 243650 |

◄ شناسایی 430 ساختمان ناایمن در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۴۳۰ ساختمان ناایمن در استان شناسایی شد که از این تعداد حدود ۳۰۰ سازه در شهرستان اصفهان است.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۴۳۰ ساختمان ناایمن در استان شناسایی شد که از این تعداد حدود ۳۰۰ سازه در شهرستان اصفهان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: بیشترین سازه‌های ناایمن شامل ساختمان‌های تجاری و خصوصی است. 

وی با بیان اینکه عوامل سازه‌های ناایمن در هر ساختمان به تفکیک شناسایی شد و بر اساس آن به مالکان برای رفع آنها فرصت داده می‌شود، افزود: فهرست اسامی سازه های ناایمن توسط شهرداری اصفهان اعلام خواهد شد. 

شیشه فروش گفت: شهرداری اصفهان مطابق با بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری‌ها مکلف شد نقاط پر خطر را شناسایی و با آنها برخورد کند. 

بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری ها شامل اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و به عبارت کلی رفع خطر از هر نوع اشیا آسیب‌زا برای سلامت شهروندان است.

وی با تاکید بر اجرای این قانون از سوی شهرداری، افزود: در جلسه مدیریت بحران که به منظور بررسی ایمنی ساختمان‌های شهر اصفهان برگزار شد، شهرداری با همکاری دادستانی و دستگاه قضایی ملزم به برخورد با متخلفان ساختمان‌های ناایمن شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مطابق با قانون مذکور شهرداری پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن و اعلام کتبی آن به مالک، مهلتی تعیین می کند و در صورت عدم توجه مالک از طریق دستگاه قضایی حق ورود و برخورد دارد، افزود: هر ساختمان یک ناظر فنی دارد که پس از شناسایی نقاط ناایمن باید به شهرداری اعلام کند و از طریق این نهاد مانع از ادامه ساخت آن شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره برق، گاز، نظام مهندسی و راه‌و شهرسازی فهرست‌های خود را برای ایمنی ساخت و سازها تهیه و مطابق با آن نظارت بر ساختمان‌ها را آغاز کنند.

شیشه‌فروش همچنین از شناسایی ۱۹ ساختمان بلندمرتبه ناایمن در فولادشهر در شهرستان لنجان خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها بالای ۵۰ سال عمر دارد و مبتنی بر یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی است که ارزیابی ایمنی روی این ساختمان‌ها از سوی دانشگاه هنر صورت گرفته و نوسازی و بازآفرینی آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

 وی تصریح کرد: شهرداری و شرکت عمران فولادشهر و راه‌وشهرسازی مکلف به تعیین تکلیف و برنامه‌ریزی در این زمینه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شناسایی سازه‌های ناایمن در هر شهر جزو وظایف اصلی شهرداری ها قرار گرفت، اضافه کرد: نظارت بیشتر نظام مهندسی بر استفاده از سازه‌ها و تجهیزات ایمن در ساختمان‌ها از جمله آسانسور در اداره های دولتی و خصوصی، مصالح استاندارد و تعیین کیفیت مصالح در آزمایشگاه‌ها مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: ترویج و تشویق سازه‌های سبک و ایمن در شهر، رعایت کلیه استانداردها در ساخت‌وسازها، تربیت نیروی کار ماهر و با تجربه و بهره‌گیری از تجربه‌های موفق در زلزله‌های بم و سرپل ذهاب و کاهش خطر ناشی از زلزله و فرونشست زمین با مکان‌یابی و مناسب‌سازی شهری و روستایی متناسب با پهنه‌بندی جغرافیایی در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای پیشگیری از حوادث مشابه ساختمان متروپل آبادان و خطرات ناشی از آن و امدادرسانی صحیح به آسیب‌دیدگان مقرر شد ستادهای مدیریت بحران در شهرداری‌ها فعال و آموزش‌های لازم محله به محله داده شود و ساکنان هر شهر نسبت به رعایت اصول اولیه به هنگام حوادث آگاه و آشنا شوند.

شیشه فروش از اعزام سه تیم عملیات امداد و نجات از هلال احمر و آتش نشانی شهرداری اصفهان و شاهین شهر برای امدادرسانی در حادثه متروپل آبادان خبرداد و گفت: این تیم ها مجهز به سگ‌های زنده یاب و ۱۶ عوامل امدادی آواربرداری است.

وی افزود: اصفهان در حادثه پلاسکو تهران نیز حضور پررنگ داشت و امدادرسانی به حادثه دیدگان را تا آخرین لحظه انجام داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.