| کد خبر: 223831 |

تاکید معاون عمرانی استاندار یزد؛

آماده باش شهرداری ها برای بارندگی های آتی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها خواستار اقدام جهادی شهرداران برای رفع مسدودی جوی ها و کانال ها و آبگرفتگی معابر شد.

تین نیوز

یزد- محسن صادقیان در گفتگو با تین نیوز، در خصوص احتمال بارندگی های سال جاری و سالهای آینده بر وظیفه شهرداریها در حفظ شهرها در برابر سیل تاکید کرد.

وی افزود: شهرداران  ضمن ایجاد آمادگی در تمام پرسنل خود لازم است  بررسی اجمالی در مسیر رودخانه ها و آبراه ها را در مناطق بالاست شهری بعمل آورند و در صورت مشاهده هر گونه مانع و مشکل، موضوع را از طریق دستگاه های اجرایی و مراجع قضایی پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به حمایت از شهرداران و اقداماتی که صورت گرفته است، افزود: اما باید توجه کرد آب گرفتگی در نقاطی که همواره در بارندگی ها اتفاق می افتد برای مردم‌قابل پذیرش نیست هر چند که اقداماتی نیز در این مناطق صورت گرفته باشد.

وی تاکید کرد. باید حداقل کارهایی صورت گیرد که اگر این نقاطع به طور کامل رفع نشد اما مردم تفاوت را احساس کنند و متوجه شوند که  تلاشهایی در این راستا صورت گرفته است.

صادقیان اظهار کرد در بسیاری از نقاط آب گرفتگی به دلیل مسدود شدن طبیعی یا حتی مردمی جوی های آب است و در مواردی نیز مسیر ورود آب به آنها کاملا مسدود است که باید رفع موانع و مسدودیتها صورت گیرد.

وی از تمام شهرداران استان خواست اقدامات فوری در رفع مسدودی جوی ها و کانال های کناره خیابان ها و بلوارهای شهری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خواستار انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود آب به منازل مسکونی  که در بارندگی های قبلی اتفاق افتاده شد این موضوع با هدایت آب یا  حتی با استفاده از کیسه های شن و با آموزش شهروندان صورت گیرد.

وی افزود: شهروندان باید یادآوری کرد و با پخش مصاحبه و گزارش  آموزش داد که  قبل و در مواقع بارندگی نادوان های منازل خود را چک کنند و مسیر ابراهه کوچه ها بخصوص کوچه های قدیمی را بررسی کنند تا اگر مانعی در مسیر روان آب وجود دارد  اطلاع رسانی کنند و رفع نمایند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به برخی ساخت و سازهایی که در حریم‌ آبراه ها و رودخانه ها صورت گرفته است، از شهرداریها خواست بررسی لازم صورت گیرد که این ساخت و سازها مجاز بودا است یا خیر؟ اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مردم بیشتر با تبعات ساخت و سازهای غیرمجاز آشنا شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد توجه به پیش بینی های هواشناسی از منابع مختلف و تحلیل بارندگی ها تاکید کرد و افزود: شهرداران باید قبل و در زمان بارندگی ها امکانات خود را بسیج کنند. تا در کوتاه زمان ممکن مشکلات آبگرفتگی معابر شهری برطرف شود.

وی تاکید کرد: البته باید قبول کرد شهرهای ما تاب آوری بارندگی زیاد در زمان کوتاه را ندارند از این رو بسیاری از دستگاه های استان نیز باید در این زمینه همکاری کنند و امکانات و تجهیزات خود را وارد عمل کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.