| کد خبر: 218737 |

رییس کل دادگستری استان قزوین:

◄ استفاده از ظرفیت های نخبگان در راستای تعامل با دستگاه قضایی ضروریست

قزوین| حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در اولین نشست هم‌اندیشی با نخبگان و نهاد های مردمی حوزه آسیب های اجتماعی گفت: هدف از برگزاری این نشست شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های نخبگان، نهاد های مردمی و جهادی در راستای تعامل با دستگاه قضایی استان و مشارکت هدفمند در فرایند پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی است

تین نیوز

قزوین| حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در اولین نشست هم‌اندیشی با نخبگان و نهاد های مردمی حوزه آسیب های اجتماعی گفت:  هدف از برگزاری این نشست شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های نخبگان، نهاد های مردمی و جهادی در راستای تعامل با دستگاه قضایی استان و مشارکت هدفمند در فرایند پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: همواره ثابت شده است در هر حوزه ای از قبیل امنیت داخلی و خارجی، کمک های مومنانه و ... که از ظرفیت های مردمی استفاده شده پاسخ مثبت دریافت کرده ایم.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به ضرورت ارتباط بین دستگاه قضا و نخبگان گفت: متاسفانه تاکنون در حوزه وظایف دستگاه قضایی از ظرفیت های مردمی استفاده نشده است و دستورالعمل رییس محترم قوه قضاییه در این خصوص، نقشه راهی است تا به سراغ ظرفیت های مردمی خصوصا نخبگان برویم و ارتباط با نخبگان می‌تواند چه در حوزه نظارت و چه قضاوت درباره آسیب‌های اجتماعی تأثیر گذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: این نشست مقدماتی به منظور ایجاد بستر لازم برای مشارکت و تعامل نهادهای مردمی در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی از قبیل پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی، ارتقاء شاخص های سرمایه اجتماعی و ... بوده و پس از این بناست تا این جلسه هر سه ماه یک بار تشکیل شود.

وی در پایان افزود: همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و باید دست به دست هم دهیم و همه سیاست‌گذاری‌ها باید با نگاه کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه شکل بگیرد تا شاهد کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی و به تبع آن کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، اوقات رسیدگی و اطاله دادرسی باشیم تا به این ترتیب همکاران قضایی بتوانند با فراغ بال به مردم خدمات دهند و تکریم ارباب رجوع بیش از پیش اتفاق افتد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.