| کد خبر: 212846 |

دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین خبر داد:

◄ فعالیت 3هزار 800دستگاه تاکسی درحمل ونقل درون شهری قزوین

قزوین-سید مرتضی نصری| سید رضا محمدی دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: قزوین با توجه به اینکه 3هزار80دستگاه تاکسی درسطح شهر به جابه جایی مسافر مشغول هستند، باید به حل مسائل این قشر توجه شود.

تین نیوز

 قزوین-سید مرتضی نصری| سید رضا محمدی دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: قزوین با توجه به اینکه 3هزار80دستگاه تاکسی درسطح شهر به جابه جایی مسافر مشغول هستند، باید به حل مسائل این قشر توجه شود.

به گزارش تین نیوز، شیما زرآبادی پور در دیدار با سید رضا محمدی دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین با اشاره به آغاز استفاده از کاور‌های نایلونی در تاکسی‌های تاکید کرد گفت: رانندگان تاکسی که جابه جایی مسافر را انجام می دهند برای حفظ سلامتی خودو مسافران کاور نایلونی را در تاکسی های خود نصب کنند.

وی افزود: رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه تاکسیرانی که فضای داخل خودرو کوچکتر است  ودرمعرض خطر بیشتری هستند لذا سعی کنند مسافر گیری سه نفر را انجام دهند. 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تاکید کرد: کاور نایلونی حتما باید اجرایی شود تا ناوگان تاکسیرانی در این ایام سه مسافر سوار کند، در غیر این صورت بحث سلامت راننده‌ها بسیار اهمیت دارد که باید با پروتکل وزارت بهداشت به پیش بروند.

زرآبادی پور گفت: پیامدهای شیوع ویروس کرونا همه اقشار و اصناف جامعه را تحت تاثیر قرار داده؛ به طوری که رانندگان تاکسی نیز از ضربه اقتصادی آن درامان نماندند.

وی افزود: براساس این طرح در تاکسی‌ها هم ۲ مسافر صندلی عقب و یک نفر در قسمت جلوی خودرو می‌تواند بنشینند.

وی با تاکید بر رعایت این نکات از سوی شهروندان و مسافران گفت: سیستم بازرسی و کنترل خطوط نیز نظارت دارند و اگر راننده‌ای، مسافر بیش از ظرفیت مشخص شده سوار کند با او برخورد می‌شود.

وی افزود: همچنین مواد ضد عفونی به میزان کافی در اختیار رانندگان اتوبوس شهری قرار گرفته و تکلیف دارند در هر دور دستگیره‌هایی که مسافران سوار می‌شوند را ضدعفونی کنند.

زرآبادی پور گفت: رانندگان از سوار کردن مسافرانی که سرفه می ‌کنند و یا ماسک به صورت دارند، نترسند، کافی است خود رانندگان نکات بهداشتی را رعایت کرده و یا به مسافران توصیه کنند که آنها نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند.

درادامه سید رضا محمدی دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه اجرایی شده است و باید به آن توجه داشت.

وی افزود:15هزار وانت درطرح ساماندهی سوخت درقزوین مورد شناسایی قرار گرفتند که استان قزوین دارای این ظرفیت نبوده وعرضه وتقاضا متوازن نیست. 

محمدی اضافه کرد:  شناسایی فعالان حمل ونقل بار ومسافر درون شهری باید از اولویت معاونت حمل ونقل شهری، شورای اسلامی شهر ومدیریت شهری باشد تا بتوان انگیزه لازم برای فعالان این بخش درزمینه خدمات فراهم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.