| کد خبر: 208638 |

در ۸ استان روند افزایشی شیوع کرونا داریم

معاون کل وزارت بهداشت: با توجه به اینکه در ۱۳ استان روند ابتلا به ویروس کرونا کاهش قابل توجهی دارد، اما در هشت استان روند افزایش ابتلا داریم.

تین نیوز

معاون کل وزارت بهداشت: با توجه به اینکه در ۱۳ استان روند ابتلا به ویروس کرونا کاهش قابل توجهی دارد، اما در هشت استان روند افزایش ابتلا داریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری صداو سیما، آقای ایرج حریرچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: استان های دیگر بین این دو گروه از استان ها هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس پژوهش های علمی فردی که به ویروسی آلوده می شود پس از بهبودی نسبت به آن ویروس ایمن است، البته اگر ویروس تغییراتی داشته باشد ممکن است استثنائاتی ایجاد شود.

آقای حریرچی گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند را که وزارت بهداشت ایران آن را ابداع و به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است شامل در نظر گرفتن مسائل اقتصادی، گام به گام بودن این طرح و ارزیابی مستمر از بازگشایی هدفمند و استفاده از نتایج است.

وی افزود: در این طرح مسائل اقتصادی بر اثر شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده است زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران افزون بر کرونا با تحریم های ظالمانه نیز می جنگد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: بر اساس این طرح قرار است گروه های پرخطر ازجمله افراد بالای 65 سال و کسانی که به دلیل بیماری ها در معرض خطر مرگ بر اثر کرونا هستند از فعالیت های اجتماعی حذف شوند.

آقای حریرچی افزود: در مقایسه با اسفند، روند ابتلا به ویروس کرونا و پذیرش بیمارستان های کشور کاهش یافته است و شرایط به وخامت گذشته نیست اما این به معنای صفر شدن تعداد مبتلایان نیست.

وی گفت: مهمترین اقدام ما در فاصله گذاری اجتماعی؛ تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بود و اجرای آن 30 تا 50 درصد هدف طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای مقابله با ویروس کرونا محقق کرده است.

آقای حریرچی افزود: اقدامات مهم دیگر در طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ تعطیلی مراکز تجمع و اجتماعات مانند سینماها، مسابقات ورزشی و با موافقت علما، کاهش تردد به مساجد و زیارتگاه ها بوده است.

وی گفت: هر اقدامی که انجام می دهیم چون حدود دو تا دو و نیم دوره که هر دوره پنج روز است زمان کُمون بیماری است، اثر آن در آینده مشخص می شود و نمی توان اقدامات هفته گذشته برای مقابله با بیماری را اکنون تفسیر کرد.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: ما کارخانه ای را تعطیل نکرده ایم و کارخانه ها و کارگاه های تولیدی تا آخر اسفند فعال بوده اند و در ایام نوروز نیز مانند سال های گذشته به طور عادی فعالیت خود را تعطیل کرده اند.

آقای حریرچی گفت: 90 درصد مردم از اوایل اسفند اقدامات حفاظتی، بهداشتی و کاهش رفت و آمدها را بسیار خوب انجام دادند.

وی افزود: اگر مسافرت ها از 22 اسفند تا 15 فروردین کاهش نمی یافت و مانند سال گذشته بود؛ بر اساس پژوهش ها 7600 تا 11400 مورد مرگ اضافه بر تعداد مرگ و میر کنونی بر اثر ویروس کرونا داشتیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.