| کد خبر: 183904 |

نیاز 60 درصد از معابر شهر ساوه به روکش آسفالت

60 درصد از معابر شهر ساوه روکش آسفالت نیاز دارد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: 60 درصد از معابر این شهر به روکش آسفالت نیاز دارد که با بودجه کنونی این نهاد امکان ترمیم آسفالت تمامی مناطق شهری وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، احمد حاج امینی افزود: در نامه ای از مسئولان استانی درخواست شده که در تامین بودجه ترمیم روکش آسفالت خیابان های ساوه مشارکت کنند.

وی توضیح داد: تردد کامیون و تریلرهای سنگین در درون شهر ساوه و توقف آن ها باعث ایجاد مزاحمت و افزایش حجم ترافیک شده و به منظور رفع این معضل ساخت چهار پارکینگ ویژه کامیون در نقاط مختلف این شهر در دستور کار است.

حاج امینی گفت: شورای شهر پنجم در شرایطی روی کار آمد که با چالش جدی منابع مالی به دلیل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده همراه شد اما با مدیریت مناسب و تعامل موثری که میان شورا و شهرداری و همراهی مسئولان توانست تا حد زیادی بر مشکلات غلبه کند.

وی ادامه داد: اغلب نشست های شورای شهر ساوه به صورت علنی است و با وجود تصریح قانون مبنی بر حضور مردم در نشست های شورا، به دلیل مشکلات فضای فیزیکی امکان پذیرش گسترده مخاطبان نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه عنوان کرد: سیاست پارلمان محلی ساوه در تعامل موثر با دستگاه های اداری و اجرایی است و این مهم با جدیت دنبال می شود.

حاج امینی در خصوص کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم، گفت: با توجه به اینکه شهر ساوه دارای مناطق حاشیه متعدد است، تمرکز اصلی امور شورای شهر و شهرداری بر رفع مشکلات این مناطق است هرچند که هسته مرکزی شهر نیز مد نظر می باشد.

وی افزود: 50 کیلومتر از 106 کیلومتر معابر خاکی شناسایی شده در ساوه با روی کار آمدن شورای دوره پنجم زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری شده است که بخش عمده آن در مناطق حاشیه ای قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه خاطرنشان کرد: ایجادپارک های محلی، زمین های بازی، ساماندهی معابر و آسفالت آن ها در مناطقی مانند فانوس آباد، کمیل، قالیشویی و ابوذر در این مدت صورت گرفته است.

حاج امینی خرید 11 دستگاه اتوبوس با اعتبار 80 میلیارد ریال برای تزریق به ناوگان حمل و نقل درون شهری و نیز اقداماتی مانند ساماندهی بلوار قایم، ایجاد 12 زمین بازی در محلات مختلف به خصوص حواشی شهر و آغاز عملیات ساماندهی هسته تاریخی شهر با عنوان طرح «مسجد تا مسجد» از مسجد انقلاب تا مسجد جامع را از فعالیت های شاخص مدیریت شهری در دوره پنجم عنوان کرد.

وی از اجرای بزرگترین طرح بازآفرینی شهری استان مرکزی در محله «غازم آباد» شهر ساوه خبر داد و گفت: این محل که در هسته مرکزی شهر واقع است از بزرگترین طرح های تجاری و مسکونی ساخته می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه همچنین اجرای طرح های ساماندهی سیستم فاضلاب شهری ساوه را از دیگر طرح ‌های در دستور کار شورای شهر و شهرداری برشمرد.

حاج امینی بیان کرد: تا پایان دوره پنجم فعالیت شورای اسلامی شهر سه سرای محله در ساوه احداث خواهد شد که تاکنون جانمایی 2 مورد از این مراکز اجتماعی و فرهنگی انجام شده است.

وی همچنین از فعالیت ها برای ساخت فرهنگسرای تالار شهر که دارای بخش هایی مانند پردیس سینمایی، کتابخانه، فرهنگسرا و سایر بخش ها خواهد بود در بلوار شهید آوینی خبر داد و افزود: مکان احداث این پروژه شناسایی و جانمایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه همچنین در خصوص فعالیت های شورای اسلامی شهر برای ساماندهی ساخت و سازها، گفت: در سال های گذشته ساخت و سازهای غیر اصولی زیادی در ساوه انجام شد اما شورای شهر برای کمک به روند ساخت و سازها منطبق با استانداردهای مهندسی و معماری ایرانی و اسلامی و نیز ترغیب افراد به اخذ پروانه از سوی شهرداری، امتیازاتی در نظر گرفت که از جمله آن ها می‌توان به اعطای پروانه ساخت به زمین های تنگ افتاده (زمینی که اطراف آن ساخته شده است) اشاره کرد.

*** بودجه عمرانی سال آتی شهرداری ساوه 2 برابر شد

شهردار ساوه نیز در این نشست گفت: بودجه عمرانی سال آینده این نهاد 2 برابر امسال پیش بینی شده است.

«سید مهدی حسینی» افزود: یکهزار و 380 میلیارد ریال در سال آینده برای اجرای طرح های عمرانی در این شهر اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: کل بودجه مدیریت شهری ساوه در سال آینده 2 هزار و 380 میلیارد ریال تعیین شده است.

شهردار ساوه عنوان کرد: با همراهی موثر مردم و درک شرایط شهرداری و کمک های شورای شهر در سال جاری بودجه شهرداری فراتر از رقم مصوب تحقق یافت و سهم درآمدهای حاصل از ارزش افزوده نیز 440 میلیارد ریال بود در حالی که حدود یکهزار میلیارد ریال از محل سایر درآمدها حاصل شد.

حسینی اظهار داشت: شهرداری ساوه می کوشد که طرح های شهری با اولویت ها و به دور از هرگونه نگاه سلیقه‌ای دنبال شود و کمربندی های شرقی و شمالی شهر اکنون وارد مرحله اجرا شده و در سال آینده نیز همین شیوه در دستور کار است.

وی افزود: طرح کمربندی شمالی ساوه از میدان آزادی تا بلوار علوی به بستر آسفالت رسیده که در سال 98 به انجام می شود.

شهردار ساوه افزود: تلاش می‌ شود که 2 کمربندی مهم شهر که بار ترافیکی سنگینی را از روی ساوه بر خواهد داشت به طول 16 کیلومتر تا پایان دوره پنجم به اتمام برسد و برای تکمیل این طرح ها به حدود 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسینی رویکرد شهرداری و شورای شهر ساوه را توجه به رفع مشکلات مناطق حاشیه ای عنوان کرد و گفت: فعالیت هایی از قبیل آسفالت معابر، ایجاد بوستان های تفریحی و زمین بازی کودکان و نیز ارایه سایر خدمات به شهرک های حاشیه ای از قبیل فانوس آباد، شهرک هدایت و یاقوت آباد امسال اجرا شد.

وی گفت: 11 اتوبوس امسال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری خریداری شد و 10 دستگاه مینی بوس هم برای محلات کوچک و حاشیه شهر تعیین شده است.

شهردار ساوه اظهار داشت: عملیات اجرای بزرگترین طرح های بازآفرینی شهری استان مرکزی در هسته مرکزی شهر (محله غازم آباد) به تازگی با حضور استاندار مرکزی آغاز شده و به عنوان طرحی مهم در توسعه ساوه مطرح است که در راستای آن یک مجتمع بزرگ مسکونی و تجاری با 180 واحد و اعتباری حدود 510 میلیارد ریال ساخته می شود.

حسینی ساخت فروشگاه تجاری بزرگ ساوه را از عوامل موثر در بهبود کیفیت کالاهای مورد نیاز به شهروندان و نیز ماندگاری آن ها در شهر برای تامین مایحتاج خود به جای رفتن به شهرهای قم و تهران برشمرد و گفت: در ارزیابی های انجام شده، سالانه 2 هزار و 300 میلیارد ریال منابع مالی در ساوه بابت خرید کالاهای مورد نیاز از این شهر خارج می شود در حالی که با ایجاد مراکز بزرگ خرید و تاسیس هایپراستار و فروشگاه های بزرگ امکان جدب این مبلغ در درون شهر وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر برنامه شهرداری برای پرداخت حقوق و مزایای پایان سال کارگران، عنوان کرد: تلاش می‌ شود حقوق پرسنل شهرداری و همه نیروهای پیمانکار از جمله کارگران همسان سازی شود. ‌

وی اظهار داشت: به زودی حقوق بهمن همراه با عیدی، پاداش و ارزاق کارگران شهرداری پرداخت می شود و همه توان بر الین گذاشته شده که حقوق اسفند آنان نیز در هفته های آینده پرداخت شود.

شهر ساوه با 220 هزار نفر جمعیت از مناطق مهاجرپذیر کشور محسوب می شود که در سالهای گذشته بیش از 20 منطقه حاشیه ای و سکونتگاه غیر رسمی به آن الحاق شده است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.