| کد خبر: 156966 |

افزایش تانکرهای نفت‌کش در مرز کرمانشاه

وزیر نفت عراق روز شنبه اعلام کرد که عراق توافق کرده است روزانه تا ۶۰۰۰۰ بشکه نفت تولیدشده از میدان نفتی کرکوک در شمال عراق را با نفت ایران سوآپ کند.

تین نیوز

وزیر نفت عراق روز شنبه اعلام کرد که عراق توافق کرده است روزانه تا ۶۰۰۰۰ بشکه نفت تولیدشده از میدان نفتی کرکوک در شمال عراق را با نفت ایران سوآپ کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق، جبار اللعیبی روز شنبه اعلام کرد که عراق توافق کرده است روزانه تا ۶۰ هزار بشکه نفت تولیدشده از میدان نفتی کرکوک در شمال عراق را با نفت ایران سوآپ کند.

اللعیبی در بیانیه‌ای گفت: این توافق که توسط دو کشور امضاشده است از ایران می‌خواهد که به بنادر جنوبی عراق در خلیج‌فارس نفتی با همان ویژگی و همان کمیت که از کرکوک تحویل می‌گیرد را تحویل دهد.

درواقع این توافق به عراق اجازه می‌دهد فروش نفت خام کرکوک را که از ماه اکتبر که نیروهای عراقی کنترل میادین آن را از کردها پس گرفتند، متوقف‌شده است، از سر بگیرد.

اللعیبی گفت: روزانه بین ۳۰هزار تا ۶۰هزار بشکه نفت خام کرکوک توسط تانکرهای نفت‌کش به مرز کرمانشاه که ایران یک پالایشگاه در آن دارد منتقل خواهد شد.

او گفت: دو کشور در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خط لوله‌ای برای انتقال نفت کرکوک هستند تا از انتقال آن با تریلی خودداری کنند.

این خط لوله می‌تواند جایگزینی برای خط لوله کنونی صادرات نفت از کرکوک به ترکیه و دریای مدیترانه، باشد.

در سال ۲۰۱۴ پس‌ازاین که ارتش عراق در مواجهه با داعش شکست خورد، نیروهای کرد کنترل کرکوک را به دست گرفتند و نگذاشتند میادین نفتی این منطقه به دست نظامیان داعش بیافتد.

 

 

منبع: مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.