بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

چرا حمل و نقل ریلی مغلوب حمل و نقل جاده ای می شود؟

کارشناسان ریلی پیش بینی کردند به زودی شاهد افزایش قیمت تمام شده کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم خواهیم بود.

چرا حمل و نقل ریلی مغلوب حمل و نقل جاده ای می شود؟
تین نیوز |

کارشناسان ریلی پیش بینی کردند به زودی شاهد افزایش قیمت تمام شده کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال خانواده راه آهن ایران، اواخر سال گذشته تا امروز نرخ حمل ریلی و جاده ای عمده مسیرها تقریبا یکسان بود.

 از ۱۲ خرداد مطابق مصوبه سازمان راهداری، نرخ حمل جاده ای ۳۰ درصد افزایش پیدا می کنند. انتظار این است که مثل سال ۹۷ و ۹۸، از هفته های آتی عمده صاحب کالاها برای حمل بارشان از قطار استفاده کنند با این تفاوت که اوضاع سیستم ریلی کنونی مثل سیستم سال های قبل نیست.

این کانال در ادامه نوشت: کمبود شدید دیزل در نواحی و زیرساخت به شدت نامطمئن، قطعا موجب نارضایتی صاحبان کالا به خاطر تاخیر در تحویل و کسری بار، خواهد شد.

بنابراین صاحبان کالا حاضر هستند با پرداخت پول بیشتر بار خود را به موقع و با امنیت بیشتری با جاده حمل کنند. این یعنی در پایان امسال شاهد حداقل موارد زیر خواهیم بود:

۱) خرابی زیرساخت های جاده ای و هزینه های به شدت بالای تعمیرات و نگهداری آن ها

۲) افزایش آلاینده ها در کلان شهرها

۳) افزایش مصرف گازوئیل

۴) افزایش تصادفات منجر به فوت جاده ها

۵) کاهش سهم حمل بار ریلی داخلی و بین المللی

۶) کاهش عمر مفید ناوگان حمل و نقل جاده ای

۷) کاهش میل به سرمایه گذاری در بخش خصوصی ریلی

۸) افزایش قیمت تمام شده کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم

این کانال در ادامه نوشت: حال راه آهن خوب نیست.فرض کنید قیمت سوخت تا پایان امسال افزایش پیدا کند؛ با توجه به سیستم مدیریتی ناکارآمد راه آهن، قطعا عمده بار باز هم با حمل و نقل جاده ای حمل خواهد شد و این یعنی افزایش سرسام آور قیمت تمام شده کالاها. این ناکارآمدی مدیریتی فقط و فقط بلای جان مردم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهاب پاسخ

    مسئله رانت بودن بایستی حل شه؟؟؟؟

  • ناشناس پاسخ

    زیر ساخت بر مبنای نیاز و آینده نگری پیشرفت نکرده شاید برای استفاده از ریل دو برابر و کلی تاخیر در زمان هزینه باید کرد

  • نورالا پاسخ

    آقای مهندس فعلا همین کامیونها هستند که دور افتاده ترین جاهای ایران عزیزمان را با رفت اومدشون دارن آباد میکنن ی دکه کوچک با آب جوش فروختن به رانندها دارد زندگیشا میچرخوند و خیلی دیگر از شغلها به رفت اومد همین کامیونها دارن گذران زندگی میکنن ی کمی بیشتر تحیقق کنی میفهمی که حمل ریلی برای کشور و مردم ایران بهتره یا حمل جاده ای

  • محمدرضا پاسخ

    عزیز تین نیوز فرمودین حمل و نقل ریلی از اواخر پارسال افزایش کرایه نداشته خب بهتر است بیشتر تحقیق کنید چون حمل و نقل جاده‌ای از اوایل پارسال افزایش کرایه نداشته.. اما این را بدانید ریل هیچگاه نمی‌تواند بیش از سی درصد، حمل و نقل بار را بگیرد
    آمریکا گسترده‌ترین شبکه ریلی جهان را دارد اما تنها سی و اندی درصد را با ریل حمل میکند ریل مشکلات خود را دارد

  • سعید پاسخ

    تو سال با هزار منت یه بار کرایه برا من راننده گرون میشه اونم خیلی جاها باربری میزنه جیب مثل تبریز و تهران ولی تو سال قطعه فروش مراجعه میکنیم میگه بزار قیمت جدید بگیرم با دلار روز. کرایه به ریال هزینه به دلار. تو اگه خیلی دلت میسوزه برا مردم بیا قطعات رو ثابت کن کرایه هم ثابت اگه نمیتونی نظر نده. الان نصف کرایه خود ماشین میخوره هر روز سازنده خودرو هم چند ملیارد میزنه رو قیمت کامیون. یه کشنده چینی شده ۷ملیارد اونم‌ در نظر بگیر.