| کد خبر: 258995 |

احداث قطعه پنج آزاد راه تهران شمال گره‌ گشای ترافیک چالوس است

فرماندار چالوس 'گفت: همزمان با اجرای طرح ملی آزاد راه تهران شمال در چهار قطعه برای رهایی از ترافیک چالش آفرین چالوس ساخت قطعه پنجم آن در این شهرستان بسیار ضروری است.

تین نیوز

فرماندار چالوس 'گفت: همزمان با اجرای طرح ملی آزاد راه تهران - شمال در چهار قطعه برای رهایی از ترافیک چالش آفرین چالوس ساخت قطعه پنجم آن در این شهرستان بسیار ضروری است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی قاسمی افزود : امروز مهم ترین مولفه پیش نیاز اجرای طرح ملی آزاد راه تهران - شمال فراهم سازی زیرساخت ها در همه بخش ها است که مهم ترین آن در حوزه حمل و نقل است.
وی اظهار کرد : این موضوع بسیار مهم به عنوان مطالبه عمومی شهروندان چالوسی در شورای ترافیک استان نزد استاندار مطرح که با استقبال ایشان مواجه شد.

فرماندار چالوس یادآور شد : اگرچه نباید از خدمات دولت به ویژه استاندار مازندران در پیگیری شتاب بخشی در روند بهره برداری قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال و کلنگ زنی قطعه سه چشم پوشی کرد اما با این وجود تامین زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل در این شهرستان بسیار حیاتی است.

قاسمی در باره روند گازرسانی به برخی از نقاط روستایی این شهرستان توضیح داد: امسال ۱۱ روستای کوهستانی مرزن از مجموع ۱۰۰ روستا فاقد گاز طبیعی بودند و برنامه ریزی شده تاپایان امسال به این تعداد روستاها گاز رسانی شود.
نماینده عالی دولت در چالوس تصریح کرد : با توجه به سکونت جمعیت غیربومی در تمامی فصول سال متاسفانه زیرساخت ها پاسخگوی نیاز این مهمانان ناخوانده نبوده و چنین شرایطی فشار مضاعفی تحمیل جمعیت بومی کرده است.

وی همچنین از کمک ۲۰ میلیارد تومانی مجمع خیران سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت : از سال گذشته و امسال با پرداخت این میزان وجه از سوی خیران مرکز جامع سلامت هچیرود به بهره داری رسید ضمن آنکه راه اندازی بخش آنژیو گرافی بیمارستان طالقانی هم در این شهرستان کلید خورد.

این مسوول، ساخت، تجهیز مدارس، تکمیل مصلی، احداث بناهای مسکونی برای محرومان را از دیگر کمک های خیران شهرستان برشمرد.

فرماندار چالوس درباره آخرین وضعیت ایمن سازی جاده قدیم چالوس - کرج محدوده کندوان هم گفت : پس از عملیات لق گیری در چند مرحله در مناطقی نظیر هریجان وکمرزرد و سیاه بیشه هم اکنون اقدامات فنس کشی و نصب گاردیل به منظور پیشگیری از رها شدن سنگ ها و بروز اتفاقات ناگوار جاده ای در این محور در حال انجام است.

عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است.

قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۳ کیلومتر شامل منطقه شهرستانک تا پل زنگوله امروز با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی از استان های البرز و مازندران با دستان مبارک آیت الله رییسی رییس جمهوری بهره برداری رسید.

دولت جهادی سیزدهم نیز امروز همزمان آغاز عملیات ساخت قطعه سوم این مسیر ارتباطی ملی کشور به طول ۳۲ کیلومتر از پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر شهر مرزن آباد چالوس واقع در استان مازندران صادر کرد که به گفته مسوولان امر این قطعه جزو سخت ترین قطعه آزادراه تهران - شمال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا مهدوی 1 0

    ای کاش همونقدری که تلاش میکنین تهرانی ها آخر هفته بیان شمال خوش بگذرونن همونقدر تلاش کنید مناطق و استان های محروم که راه های خطرناک و نا مناسب دارند زودتر صاحب جاده های خوب و کم خطر بشن