| کد خبر: 244973 |

◄ دادستان زنجان: نقاط حادثه خیز آزادراه‌های زنجان باید تا مهر رفع شود

دادستان استان زنجان با تاکید بر لزوم رفع نقاط حادثه خیز آزادراه‌های زنجان-تبریز و زنجان-قزوین گفت: نقاط حادثه خیز این ۲ آزادراه باید تا پایان تابستان برطرف شود.

تین نیوز

دادستان استان زنجان با تاکید بر لزوم رفع نقاط حادثه خیز آزادراه‌های زنجان-تبریز و زنجان-قزوین گفت: نقاط حادثه خیز این ۲ آزادراه باید تا پایان تابستان برطرف شود.

به گزارش تین نیوز، بهروز عباسی در جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان زنجان، با بیان اینکه، موضوع مشکلات و ایرادهای آزاد راه زنجان – تبریز و زنجان – قزوین را به طور جدی و در حد بحران، پیگیری کردیم، افزود: با مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته متأسفانه در هر ۲ مسیر، مشکلات و ایرادهای فنی که عوامل مؤثر و دخیل در تصادفات بودند مشاهده شد که باید تا پایان تابستان رفع شوند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت موضوع مشکلات و ایرادات به مدیرکل راهداری استان اعلام شد، گفت: در این زمینه باید کارشناسان فنی تصادفات رانندگی، نظریه کارشناسی خود را منطبق بر واقعیت و با بررسی همه علل و عوامل ارائه کنند.

دادستان زنجان اظهار داشت: اگر چنانچه شرکت آزاد راه زنجان - تبریز مقصر حادثه باشد، مقصر بودن شخصیت حقوقی شرکت، مانع از تعقیب کیفری شخص حقیقی نمی‌شود و قانون در این زمینه مسیر را روشن کرده است.

عباسی با اشاره به وقوع تصادفات مکرر با خسارت‌های جانی و مالی برای مسافران در این مسیر تاکید کرد: شرکت آزاد راه زنجان-تبریز اقدام جدی بر انجام روکش سراسری مسیر و رفع ایرادهای فنی در فصل تابستان انجام دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن استان زنجان در منطقه سردسیر انجام پروژه‌های عمرانی از قبیل آسفالت‌ریزی در نیمه دوم سال، از کیفیت مناسبی برخوردار نمی‌شود.

دادستان زنجان، در ادامه بر ضرورت حضور پررنگ نیروهای پلیس راه در محورهای مواصلاتی زنجان و نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان خودروهای سنگین که خودرو ممنوعه خود را در خط سرعت طی مسیر می‌کنند، تاکید کرد.

برای رفع ایرادهای آزادراه نیازمند حمایت دستگاه قضا هستیم

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم ضمن تشکر از تشکیل جلسه برای رفع معضل موجود با بیان اینکه راهداری، متولی نگهداری آزاد راه زنجان-قزوین است گفت: اعتباری که در این زمینه اختصاص پیدا می‌کند، جهت رفع خرابی و بهسازی آزاد راه می‌شود.

قزوینیان اظهار داشت: برآوردی که از خرابی سطح آسفالت آزادراه زنجان- قزوین داریم حدود ۳۰ درصد است که باید مرمت شود.

وی با بیان اینکه اولویت اداره راهداری، رفع مشکلات و ایرادهای آزادراه است و برای این کار نیازمند حمایت دستگاه قضا هستیم گفت: البته آزاد راه زنجان - تبریز در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و طبق برآورد انجام شده حدود ۶۷ درصد آزاد راه نیازمند تعمیرات و بازسازی اساسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 0 0

    بعد از سالها از افتتاح و بهره برداری از به اصطلاح آزادراه زنجان تبریز ، مشخص نیست که چرا قرارداد مشارکت اینجا تمام نمیشود ؟!!! سالیان بسیار زیادی عوارض آزادراه تهران کرج قزوین به این شرکت داده شد تا قرارداد مشارکت این شرکت در دو آزادراه زنجان قزوین و زنجان تبریز سریعتر به پایان برسد حتی این شرکت مدت زمان بسیار بیشتری در آزادراه زنجان قزوین و قزوین کرج عوارض وصول کرد تا در نهایت با ورود دستگاه قضا مجبور به واگذار کردن این مسیر به دولت شد ، حالا چرا قرارداد مشارکت زنجان تبریز هم به پایان نمی‌رسد و تحویل دولت نمی‌شود تا لااقل خود دولت به وضعیت بسیار فاجعه بار این بیراهه رسیدگی کند مشخص نیست !!!!! این آزادراه از ابتدای ساخت و افتتاح دارای ایرادهای فنی و کمبودهای اساسی بوده که متاسفانه در طی اینهمه سال از بهره برداری آن نه تنها رفع نشدند که سال به سال بدتر هم شدند که اکنون به شرایط خطرناکی برای ایمنی عبور و مرور رسیده است ، رفتاری که شرکت بهره بردار این آزادراه دارد مانند کسی است که هرچقدر می‌تواند بدون ریالی هزینه کردن بیشتر ، فقط از اینجا درآمد کسب کند و ویرانه اش را تحویل دولت بدهد !!!!!