| کد خبر: 235064 |

تردد در کل مسیر تنها آزادراه شش‌خطه کشور برقرار است

طرح ملی آزادراه خرم‌آباد- اراک توسط رئیس جمهور وقت در مهر ۹۰ کلنگ‌زنی شد.

تین نیوز

این آزادراه که قطعه‌ای از مسیر ارتباطی تهران- جنوب بوده، ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که ۷۵ کیلومتر آن در لرستان واقع شده و خرم‌آباد- بروجرد یک قطعه از این آزادراه است.

به گزارش تین نیوز به نقل زا ایسنا، برای افتتاح و زیر بار ترافیک رفتن این پروژه وعده‌ها شنیده شده تا اینکه یازدهم مرداد امسال، قطعه نخست این آزادراه (خرم‌آباد-بروجرد) با حضور وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان ملی و استان افتتاح شد.

مراسم افتتاح این پروژه با حواشی زیادی همراه بود که از آن جمله می‌توان به نبود قیچی برای بریدن روبان توسط وزیر و غیره اشاره کرد و در واقع یک افتتاح صوری بود چون کل مسیر آماده افتتاح نبود.

به دلیل آماده نبودن کل مسیر و عدم اطلاع رانندگان، شب افتتاح پروژه یک تصادف مرگبار در این آزادراه رخ داد و چندین نفر کشته و مجروح شدند.

جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد در خصوص این آزادراه به ایسنا گفت: پس از افتتاح، نواقص این آزادراه برطرف شده ه و در کل مسیر تردد بدون هیچ مشکلی برقرار است.

وی ادامه داد: محل اخذ عوارض در مسیر دایر است و پلیس راه و راهداری نیز این آزادراه را تحت پوشش قرار داده‌اند.

طولابی با بیان اینکه این آزادراه خرم‌آباد- بروجرد ۴۰ دقیقه از زمان مسیر را کوتاه کرده، یادآور شد: این  آزادراه پروژه‌ای برای اقتصاد ملی محسوب می‌شود، فواید زیادی دارد و امید می‌رود قطعه دوم آن نیز در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اینکه این نخستین آزادراه شش خطه کشوراست، یادآور شد: همچنین تنها آزادراه کشور که  تونل بزرگ ۳ کیلومتری دارد نیز همین خرم‌آباد- بروجرد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.