| کد خبر: 212636 |

دوربین‌های الکترونیکی عوارض آزادراه تهران به قزوین فعال می‌ شود

معاون آزاد راه‌های کشور گفت: با اجرای سیستم ITS از ماه آینده دوربین‌های الکترونیکی دریافت عوارض در آزادراه تهران به قزوین فعال می‌شود.

تین نیوز

معاون آزاد راه‌های کشور گفت: با اجرای سیستم ITS از ماه آینده دوربین‌های الکترونیکی دریافت عوارض در آزادراه تهران به قزوین فعال می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جلال بهرامی اظهار داشت: در اجرای سیستم «آی تی اس» با مدیریت استان قزوین و البرز توافق شده و با پیگیری وزارت راه و شهر سازی قرار است تا یک ماه آینده دوربین‌های آزاد راه تهران به قزوین فعال شود.

بهرامی تصریح کرد: آزاد راه کرج به قزوین به عنوان یک کریدور مهم در کشور محسوب می‌شود که ۱۴ استان را به هم متصل می‌کند و باید تر دد در آن روان و کم سانحه باشد.

وی بیان کرد: آزاد راه کرج به قزوین در واقع مسیر تردد آزاد راهی تهران به ۱۴ استان است که دو استان البرز و قزوین نیز در این محور قرار دارند.

معاون آزاد راه‌های کشور یادآور شد: بر اساس پایش دوربین‌های مستقر به طور میانگین روزانه ۶۰ هزار خودرو در مسیر آزاد راه تهران به قزوین انجام می‌شود.

بهرامی گفت: در آخرین ایستگاه استقرار دوربین که در استان قزوین مستقر شده تردد ۲۵ هزار خودرو به ثبت می‌رسد که از این میان بیش از ۵ هزار خودرو مربوط به استان قزوین است و بقیه ترددها مربوط به ۱۴ استان دیگر است که از این کریدور عبور می‌کنند.

 

وی اظهار داشت: هر تصمیم گیری در خصوص مدیریت عوارضی در آزاد راه تهران به قزوین باید با لحاظ تردد وسایل نقلیه ۱۴ استان دیگر اتخاذ شود.

معاون آزاد راه‌های کشور تصریح کرد: استان قزوین دارای موقعیت ترانزیتی و حجم بالای ترافیکی است و استفاده از تجهیزات مدرن برای تردد روان در دستور کار است.

بهرامی افزود: در خصوص اجرای سیستم «آی تی اس» با مدیریت استان قزوین و البرز توافق لازم صورت گرفته و وزارت راه و شهر سازی هم پیگیر است و در یک ماه آینده دوربین‌های آزاد راه تهران به قزوین فعال می‌شود.

وی گفت: از مسئولان استان قزوین درخواست کردیم قبل از فعال شدن دوربین‌های مسیر، پلاک خودروهای عمومی استان را که در این مسیر تردد می‌کنند اعلام کنند تا در آخرین ایستگاه استان بر اساس پیمایش انجام شده از خودروهای استان مبلغ ۴۰۰ تومان عوارض دریافت شود.

بهرامی اضافه کرد: در حال حاضر در چهار آزاد راه کشور سیستم «آی تی سی» نصب شده و مقدمات اجرایی این سیستم در سه آزاد راه دیگر کشور هم فراهم شده است.

وی گفت: برای اجرا و فعال شدن سیستم «آی تی سی» با پلیس هماهنگی لازم صورت گرفته و وزیر محترم راه و شهرسازی با فرماندهی نیروی انتظامی در این خصوص به توافق رسیده اند زیرا مشارکت پلیس در اجرای طرح بسیار مهم و اثرگذار است.

معاون آزاد راه‌های کشور گفت: آزاد راه به معنای رسیدن دو نقطه به همدیگر است نه مسیری برای اتصال شهرها لذا اگر دستگاه‌های حاکمیتی شهرها را شاخص کنند، توسعه کشور در حوزه آزاد راه‌ها محقق نشده و این کار موجب مسافر کشی و تردد می‌شود.

بهرامی بیان کرد: در کشور بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر آزاد راه وجود دارد در حالی که بدون احتساب نیازهای توسعه در شرق کشور نیاز اساسی ما حدود ۱۰ هزار کیلومتر است.

وی گفت: برای تأمین نیاز توسعه آزاد راهی شرق کشور هم به ۵ هزار کیلومتر آزاد راه نیاز داریم که در مجموع شرایط مناسب برای کشورمان داشتن ۱۵ هزار کیلومتر مسیر آزاد راهی است.

 

معاون آزاد راه‌های کشور اضافه کرد: این در شرایطی است که تا قبل از انقلاب فقط ۱۴۰ کیلومتر آزاده راه ساخته شده و اگر رویکرد محلی داشته باشیم دهها سال طول می‌کشد تا در کشور به توسعه آزاد راه‌های مورد نیاز دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد مدیران راه و شهرسازی در استان‌ها به موضوع آزاد راه‌ها به عنوان یک کریدور اهمیت دهند به عنوان مثال آزاد راه قزوین بخشی از یک مجموعه جاده‌ای است که غرب کشور را به شرق و شمال را به جنوب متصل می‌کند لذا باید این موضوع با نگاه ملی بررسی شود.

معاون آزاد راه‌های کشور خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه توسعه آزاد راه‌ها باید با تعامل و نگاه کارشناسی حل و فصل شود و توسعه آزاد راه‌ها، مستلزم همتی مضاعف است.

وی اظهار داشت: باید پذیرفت عبور آزاد راه از یک استان موجب رونق منطقه و شکوفایی اقتصادی هم می‌شود لذا اگر در جنبه‌های مثبت توسعه آزاد راه‌ها برنامه ریزی کرده و متمرکز شویم شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه حمل و نقل و اقتصاد خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.