| کد خبر: 206196 |

◄ گران‌ترین عوارض تردد خودرو در منطقه یک آزادراه تهران-شمال

بررسی ها نشان می دهد که آزاد راه تهران-شمال بالاترین میزان عوارض آزاد راهی را به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

بررسی ها نشان می‌دهد که آزادراه تهران-شمال بالاترین میزان عوارض آزادراهی را برای تردد خودروها به خود اختصاص داده است. 

به گزارش تین نیوز، بعد از 24 سال انتظار، دو روز پیش آزادراه تهران-شمال با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد. منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر و ارزش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومان ساخته شده است. اما به بهانه افتتاح آزاد راه تهران-شمال مقایسه‌ای میان نرخ عوارض تردد در آزادراه‌های کشور در سال 98 خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز، مقایسه نرخ عوارض تردد در آزادراه‌های کشور نشان می دهد که عوارض آزادراه تهران-شمال بالاترین عوارض را در بین عوارض آزادراهی را به خود اختصاص داده است. آن طور که مشخص شده است عوارض این آزاد راه بین 25 هزار تومان تا 35هزار تومان به صورت شناور و با توجه به زمان استفاده از آن تعیین شده است. با این حال، مقایسه رقم کف و سقف دریافتی عوارض آزادراهی با میزان مسافت این آزادراه، نشان از بالا بودن رقم آن دارد.

پیش از افتتاح آزادراه تهران-شمال  آزادراه خرم آباد-پل زال با طول 104 کیلومتر گران‌ترین عوارض آزادراهی را به خود اختصاص داده بود. عوارض این آزادراه 18 هزار تومان مشخص شده است.

اما اگر بخواهیم نرخ عوارض آزادراهها را پیش از افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران-شمال برحسب هر کیلومتر مقایسه کنیم باید گفت قطعه4 آزادراه تهران شمال با احتساب هر کیلومتر 381 تومان گران‌ترین آزادراه کشور محسوب می شد.

این مقایسه نشان می دهد که قطعه یک آزادراه تهران شمال نسبت به دومین آزادراه 17 هزار تومان گران تر است. به گفته کارشناسان عوارض واقعی این آزاد راه نزدیک به 100 هزار تومان است که اکنون بین 25 تا 35 هزار تومان مشخص شده است. 

کارشناسان حوزه جاده ای معتقدند عوارضی که برای عبور از آزادراه محاسبه شده است تنها کفاف 20 درصد ارقامی را می‌دهد که برای احداث آن هزینه شده است.

با وجود عوارض بالای آزادراه تهران شمال باید دید در روزهای تعطیل و عید نوروز استقبال مردم از قطعه یک آزادراه تهران-شمال چگونه است و آیا مردم حاضرند برای تردد در این آزاد راه هزینه کنند یا خیر؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. این ده هزار میلیارد تومنی که خرج این بزرگراه شده از کیسه 83 میلیون نفوس مملکت تامین شده. عدالت حکم میکنه که کسانی که از این آزاد راه استفاده میکنن همه ی هزینه ساخت و همین طور هزینه نگه داری اون رو بپردازند نه بیست درصد اون رو.هرکه را طاووس باید جور هندوستان کشد.

  • سعید 0 0

    ادامه : چرا یک بزرگراه 32 کیلومتری باید ده هزار میلیارد تومن هزینه بالا بیاره؟ این پول هنگفت کجا خرج شده؟ این پول علف خرس نیست که.بیت الماله. آقایان باید به ملت حساب پس بدن.