| کد خبر: 266189 |

یک تاکسی به ازای هر ۱۶۰ نفر در ارومیه فعال است

رییس اداره نظارت بر تاکسیرانی و حمل بار و کالای شهرداری ارومیه گفت: هم اکنون پنج هزار تاکسی در بخش های خطی، گردشی و تلفنی در ارومیه مسافر جابه جا می کنند که نشان می دهد که یک تاکسی به ازای هر ۱۶۰ نفر در ارومیه فعال است.

تین نیوز

رییس اداره نظارت بر تاکسیرانی و حمل بار و کالای شهرداری ارومیه گفت: هم اکنون پنج هزار تاکسی در بخش های خطی، گردشی و تلفنی در ارومیه مسافر جابه جا می کنند که نشان می دهد که یک تاکسی به ازای هر ۱۶۰ نفر در ارومیه فعال است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، توحید روانبخش آذر با اشاره به ظرفیت حمل و نقل مسافر در ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر در راستای ارائه بهتر خدمات در حوزه تاکسی های درون شهری مرکز استان، گشت های مختلفی خودرویی محسوس و نامحسوس فعالیت تاکسی ها را کنترل می کنند و در صورت شکایت مسافران در همان روز به موضوع رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: شهروندان نیز می توانند در صورت تخلف رانندگان تاکسی، این امر را از طریق سامانه ۳۰۰۰۵۲۸۹ و یا به صورت مکتوب به مسوولان تاکسیرانی اطلاع دهند.

رییس اداره نظارت بر تاکسیرانی و حمل بار و کالای شهرداری ارومیه با بیان اینکه خودروهای مدل ۱۳۹۱ به پایین از نظر استاندارد فرسوده حساب می شود، افزود: سه هزار و ۷۰۰ خودرو در ارومیه مدل ۱۳۹۱ به پایین است که باید برای به روزرسانی سیستم حمل و نقل تصمیمات جدی گرفته شود.

روانبخش آذر با اشاره خودروهای تاکسی فرسوده در ارومیه بیان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ خودرو از خودروهای تاکسی در ارومیه خودرو پیکان هستند که در خیابان ها تردد و اقدام به جابه جایی مسافر می کنند.

وی در خصوص آلایندگی تاکسی ها گفت: میزان آلودگی هر تاکسی کاربراتوردار ۲۳ برابر خودرو انژکتوردار است که این سیستم متاسفانه در خودروهای پیکان هنوز کار می کند.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در ارومیه اضافه کرد: سال گذشته ۸۰ دستگاه خودرو و امسال نیز ۴۰ خودرو نوسازی شد، اما منتظر طرح جدید هستیم که با اجرای آن ۶۰۰ خودرو تغییر وضعیت داده شده و نوسازی می شود.

ارومیه با جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفری بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آذربایجان غربی است و جزء ۱۰ شهر پرجمعیت کشور به شمار می رود.

استفاده از حمل و نقل عمومی برای جابه جایی درون شهری در ارومیه، امری اجتناب ناپذیر بوده که فعالیت مناسب تاکسی ها در این راستا بسیار تاثیر گذار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.