| کد خبر: 250589 |

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

بزرگراه منتهی به پایانه مرزی سرو به زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بزرگراه منتهی به پایانه مرزی سرو ۵۱ کیلومتر است که با تلاش شبانه روزی همکاران ما در دوماه گذشته کار عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بزرگراه منتهی به پایانه مرزی سرو ۵۱ کیلومتر است که با تلاش شبانه روزی همکاران ما در دوماه گذشته کار عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان با هزار کیلومتر مرز مشترک شاهراه ترانزیتی کشور محسوب می شود اظهار داشت: استان آذربایجان غربی یک چهارم پایانه های مرزی را در خود جای داده که از این طریق صادرات زمینی به اروپا و عراق تسهیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه عمده ترانزیت جاده ای از آذربایجان غربی است به پروژه های در دست احداث این استان اشاره کرد و تصریح کرد: پروژه بزرگراهی غرب کشور  یکی از استراتژیک ترین پروژه ها است که مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) وصل خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هزار و ۵۴۰ کیلومتر طول این پروژه بزرگراهی است افزود: یک سوم این بزرگراه در استان آذربایجان غربی واقع شده است لذا این محور را می توان پایه توسعه غرب کشور دانست.

به گفته حمزه لو ۲۰۰ کیلومتر از این بزرگراه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و همت شرکت ساخت و توسه زیر بناهای حمل و نقل کشور زیر بار ترافیک رفته است.

وی از دیگر پروژه های مهم و اولیت دار آذربایجان غربی به راه های منتهی به پایانه های مرزی اشاره کرد و بیان داشت: برای تسهیل ترازنیت محور خوی، گوتور، رازی طی یک سال گذشته ۲۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است لذا همانطور که می دانیم پایانه رازی یکی از مهمترین پایانه های ترانزیتی به کشور ترکیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه پایانه سرو از مهمترین پایانه های این استان در موضوع ترانزیت است یادآور شد: بزرگراه منتهی به این پایانه ۵۱ کیلومتر است که با تلاش شبانه روزی همکاران ما در دوماه گذشته کار عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

حمزه لو گریزی به بزرگراه منتهی به پایانه تمرچین زد و گفت: در ایام اربعین از این پایانه بیش از ۶۰هزار نفر تردد ثبت شده لذا با تامین اعتباراتی که صورت گرفت ۱۵ کیلومتر از این بزرگراه  مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در پایان بااشاره به افتتاح پروژه های بزرگراهی  شمال و جنوب استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروز در تمام راه های اصلی استان فعالیت های راهسازی وجود دارد لذا هم اکنون ۳۶ کارگاه مشغول به کار هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.