| کد خبر: 249068 |

الحاق ۸۰۰ هکتار از اراضی حومه‌ ارومیه به محدوده‌ شهری

سند میانکار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه پس از طی مراحل کارشناسی و تصویب در استان در جلسه مورخه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: سند میانکار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه پس از طی مراحل کارشناسی و تصویب در استان در جلسه مورخه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن تشکر از حمایت های مقام عالی استان و ریاست محترم کل دادگستری آذربایجان غربی، در خصوص خبر فوق اظهار کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اعضای محترم شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق حدود۸۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد و مشکلات اراضی چندین ساله اکثریت تعاونی های مسکن واقع در حومه شهر که سالیان متمادی چشم در حل مشکلات مذکور بودند و شهروندان قابل توجهی را شامل می شد، حل و فصل گردید.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع شهری ارومیه در شورای عالی معماری و شهرسازی، گفت: مشکل برخی از تعاونی های مسکن اطراف شهر ارومیه  بیش از ۳۰ سال بود وجود داشت و سال گذشته از معاونت مسکن و شهرسازی و معاونت حوزه ی باز آفرینی دعوت بعمل آمد تا از این مناطق بازدید نمایند و بر اساس بررسی های انجام گرفته و ضرورت بازنگری در طرح جامع، ۲ سال قبل از اتمام طرح نسبت به انعقاد قرار داد با مشاور اقدام کردیم.

حمزه لو افزود: سال گذشته با مشاور طرح جامع قرار داد بسته شد و پس از طی فرایند مطالعات توسط مشاور و برگزاری جلسات متعددِ کارشناسی نهایتا این طرح در کارگروه بررسی و تصویب شد.

وی با تاکید بر اهمیت تصویب طرح جامع در راستای حل مشکلات شهری، اظهار داشت: طرح جامع پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تهران ارسال شد که پس از برگزاری چند مرحله از جلسات کمیته فنی، امروز ۳۰ آبان ماه در صحن شورای عالی معماری و شهرسازی این طرح میانگار مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: با تصویب طرح جامع در حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی حومه ارومیه به محدوده ی شهری الحاق شد. این برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده شهری گفت: لازم به ذکر است؛ با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود، ساماندهی می شود و همچنین بسیاری از اراضی، متعلق به شرکت های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده شهری الحاق شد.

حمزه لو بیان کرد: همانطور که مستحضر هستید، در آخرین جلسه برگزار شده، تاکید استاندار، رئیس کل دادگستری و رئیس کل بازرسی استان و دادستان، تسریع مشکلات شرکت های تعاونی بود که اکنون به موجب تصویب طرح جامع شهری ، مشکل بیش از ۲۵ شرکت تعاونی حل شد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه های متولی در پیشبرد طرح جامع شهری گفت: همچنین امیدواریم با مساعدت مدیریت شهری در ادامه مشکلات حاشیه نشینی در اطراف ارومیه را حل کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خداقوت

  • شبنم محمدی 0 1

    سلام خسته نباشید با تشکر از لطفتون من یک زمین خریدم پشت پارک جنگلی میگن داخل محدوده امده ولی بنگاهیها قیمت رو انقدر پایین نگه داشتن اجازه ی رشد نمیدن بخاطر همین سازنده پیدا نمیشه بیاد بسازه لطفا رسیدگی شود