| کد خبر: 212838 |

کرونا تردد مسافر از مرز بازرگان را ۸۱ درصد کاهش داد

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است، گفت: شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال موجب کاهش ۸۱ درصدی تردد مسافر از این مرز شد.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است، گفت: شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال موجب کاهش ۸۱ درصدی تردد مسافر از این مرز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جابر اکبرپور بیان کرد: طی ۲ ماه سال جاری، پنج‌هزار و ۴۲۸ نفر بعد از انجام پروتکل‌های بهداشتی از این مرز تردد داشته‌اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۲ نفر  بود.

وی اضافه کرد: در این مدت تنها ۱۱ ایرانی از مرز بازرگان خارج شده اند که کاهش ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: همچنین در ۲ ماه نخست امسال شاهد ورود ۷۷ مسافر خارجی از مرز بازرگان بوده ایم که در این خصوص نیز کاهش حدود ۱۰۰ درصدی برآورد شده است.

وی با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا در ایران از اسفند گذشته مرزهای ایران با کشور ترکیه بسته شده و تردد مسافر و کامیون متوقف است، افزود: پس از رایزنی لازم توسط مقام‌های ۲ کشور، فقط کشور ترکیه ورود اتباع خود و کامیون‌ها را در چندین مرحله پذیرش کرد.

اکبرپور ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۲۳ دستگاه کامیون وارد و ۷۱۱ کامیون نیز خارج شد که هر دو نسبت به سال گذشته به ترتیب ۹۹ و ۹۶ درصد کاهش داشت.

گمرک بازرگان روز پنج‌شنبه ۱۵خرداد پس از  پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

مسوولان در تلاش برای برقراری تردد مسافری در این مرز هستند.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.