| کد خبر: 196734 |

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه:

علت دودزا بودن خودروهای عمومی چیست؟

افزایش اتوبوس جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی ارومیه ضرورتی ندارد.

تین نیوز

مهدی مژدهی فر افزود: با توجه به جمعیت و تعداد سفرهای برون شهری ورود اتوبوس و تاکسی جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی ارومیه ضرورتی ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مژده هی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر 293 اتوبوس  شرکت واحد توسط بخش خصوصی و 49 اتوبوس  ملکی در ارومیه  به ارائه خدمات مشغول هستند تصریح کرد: در سال گذشته 14 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه شده  و امسال با وجود افزایش 100 درصدی قیمت اتوبوس ها تنها 20 دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی شده از تبریز وارد ناوگان حمل ونقل عمومی ارومیه شده است.

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه یاد آور شد: علاوه بر 20 دستگاه خریداری شده تا پایان سال جاری نیز 10 دستگاه اتوبوس نوسازی و بهسازی شده از سایر استان ها خریداری و جایگزین ناوگان عمومی فرسوده ارومیه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ورود ناوگان جدید باعث کاهش درآمد سایر رانندگان خواهد شد اظهار کرد: برحسب میانگین و با توجه جمعیت مناطق مختلف شهر روزانه 4 هزار الی 12 هزار نفر مسافر توسط  اتوبوس های شرکت واحد ارومیه جابجا می شوند بنابراین شهرداری بجای ورود اتوبوس های جدید در پی جایگزینی ناوگان فرسوده با ناوگان جدید و نوسازی شده است.

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست هر چهار ماه یک بار وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی را کنترل می کنند ادامه داد: علت  دود زا بودن برخی از ناوگان حمل و نقل عمومی سطح شهر مربوط به این است که خودروهای دیزلی نیازمند استفاده از بنزین یورو 4 و فیلتر تصفیه هوا هستند و این مشکل مختص ارومیه نبوده و همه کشور را شامل می شود.

مژدهی فر ضمن رد شایعه مبنی بر وجود مشکل در تهیه کارت بلیت های الکترونیکی در ارومیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20هزار بلیت الکترونیکی در سطح شهر ارومیه توزیع شده و بلیت الکترونیکی در تمامی باجه های فروش بلیت وجود داشته و همشهریان می توانند با مراجعه به این باجه ها بلیت های الکترونیکی را تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.