| کد خبر: 195654 |

سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی:

ترافیک ارومیه هم‌چنان افزایشی است

میزان کمک مالی دولت از این محل به شهرداری ارومیه ۴۵۰ میلیارد ریال بود.

تین نیوز

سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، گفت: ترافیک خیابان‌های شهر ارومیه هم‌چنان افزایشی‌ است و باید برای تغییر این روند و بهبود وضعیت در راستای جلوگیری از قفل شدن معابر چاره‌اندیشی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پیمان آرامون در جلسه شورای ترافیک آذربایجان‌غربی افزود: با تحلیل کارشناسان و ارائه راهکارهای بهینه باید موضوع ترافیک شهری شهرستان ارومیه و به تبع آن استان ساماندهی شود.

وی با بیان این‌که دولت یک‌هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در سال گذشته به شهرداری‌های استان کمک مالی کرده است، اظهار داشت: میزان کمک مالی دولت از این محل به شهرداری ارومیه ۴۵۰ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: این اعتبار باید در جهت افزایش رضایت شهروندان هزینه شود و اگر از این پس مشاهده شود که دغدغه اصلی مدیران شهری رضایت شهروندان نیست، این اعتبار را برای شهرداری‌های دیگر اختصاص خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای تسریع موضوع ساماندهی ترافیک شهری لازم است تا هر ۱۵ روز یک‌بار کمیته فنی ترافیک استان از خیابان‌ها بازدید میدانی داشته باشد.

آرامون ادامه داد: در شهر ارومیه هشت محور عمود برهم وجود دارد و لازم است تا کمیته فنی این محورها را رصد و پیمایش کرده و مشکلات را بررسی کند.

وی گفت: در سال ۱۳۸۷ حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای مطالعه ساماندهی مسیر اتوبوس شهر ارومیه هزینه شد ولی اکنون نتایج این مطالعات در قفسه‌ها بدون استفاده مانده‌است.

وی بیان کرد: بارها از مسوولان شهری ارومیه درخواست ساماندهی مسیرهای اتوبوسرانی شده ولی هیچ اتفاقی در این خصوص رخ نداده است.

وی افزود: در حال حاضر مطلوبیت سفر با اتوبوس در ارومیه از ۲۱ درصد ۱۰ سال گذشته به ۱۱ درصد رسیده و این روند همچنان کاهشی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در ساماندهی تاکسی ها نیز مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: در سطح شهر ارومیه ۶ هزار تاکسی شناور بوده و برنامه ای برای مدیریت آن‌ها وجود ندارد و بیش‌تر رانندگان تاکسی برای مدیریت شهری تصمیم می‌گیرند.

در این نشست سایر دستگاه‌های عضو شورای ترافیک به ارائه گزارش فعالیت و راهکارهایی در زمینه ساماندهی ترافیک شهری پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.