| کد خبر: 271779 |

ترانزیت ایران و آذربایجان با یک برنامه دو جانبه متحول می شود

ترانزیت کالا در مسیر شرقی غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می یابد.

تین نیوز

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از مرزهای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم است، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

امانی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

وی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت ۸ هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم زمان در حال تملک و آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه ای و افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.