| کد خبر: 248062 |

پایانه مسافربری تبریز در مسیر هوشمندسازی

ساختمان فعلی پایانه مرکزی تبریز که به عنوان بزرگ ترین پایانه مسافربری شمال‌غرب کشور اسفند ماه سال ۱۳۹۴ با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد نقش مهمی در مسافرت های بین شهری آذربایجان شرقی دارد اما به نظر می رسد همچنان نیازمند بهبود سامانه های نرم افزاری و هوشمندسازی است.

تین نیوز

ساختمان فعلی پایانه مرکزی تبریز که به عنوان بزرگ ترین پایانه مسافربری شمال غرب کشور اسفند ماه سال ۱۳۹۴ با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد نقش مهمی در مسافرت های بین شهری آذربایجان شرقی دارد اما به نظر می رسد همچنان نیازمند بهبود سامانه های نرم افزاری و هوشمندسازی است.

پایانه های مسافربری بین شهری از کانون های حمل و نقل عمومی محسوب می شوند و نقش مهمی در تسهیل سفرهای جاده ای و کاهش استفاده از خودروهای شخصی، کاهش مصرف سوخت و حوادث رانندگی دارند.

در کنار تهیه آسان بلیت و کاهش زمان معطلی در پایانه ها که همواره مورد انتظار مسافران است، استفاده از سامانه مدرن کنترل حرکت و ورود و خروج ناوگان حمل و نقل مسافر و جوابگویی به این خواسته شهروندان نیازمند ارتقای سیستم ها نرم افزاری و هوشمندسازی خدمات پایانه هاست.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز معتقد است اجرای سامانه هوشمندسازی پایانه ها و پیاده سازی فیبرنوری برای ارایه خدمات بهتر به مسافران ضروری است.

احمد زارعی با تاکید بر ضرورت اجرای زیرساخت های ارتباطاتی ثابت و فیبر نوری خاطرنشان می کند: در زمان کنونی پایانه های مسافربری شهرها فراتر از یک مکان برای خرید بلیت و سوار و پیاده شدن مسافران به اتوبوس ها شده است.

وی اضافه می کند: پایانه های مسافری با گسترش شهرها، افزایش تقاضای سفر و توسعه انتقال بار و کالا در کنار حمل مسافر به مکانی جهت تبادلات تجاری و خدمات رفاهی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه هوشمندسازی عملکردها در سهولت فعالیت های روزانه شهروندان نقش زیادی دارد، اظهار می کند: ارایه خدمات الکترونیکی در بهبود عملکردها موثر است.

زارعی، اعلام می کند: هم اکنون اقداماتی در این بخش انجام شده که امید است کلانشهر تبریز در انجام این فرایند الگو باشد.

وی یادآور می شود: با تامین اعتبار لازم و رفع مشکلات موجود در پایانه های شهر، وضعیت فعلی آنها نیز ارتقا می یابد و بهره وری لازم در حوزه عمرانی، بهسازی ساختمان ها و اقدامات هوشمندسازی و ارائه خدمات بهینه برای مسافران در سفرهای برون شهری و برون استانی ایجاد می شود.

افزایش ۷۰ درصدی ورود و خروج مسافر از پایانه های مسافربری شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز با اعلام اینکه از ابتدای فروردین تا انتهای شهریور امسال بیش از چهار میلیون مسافر از طریق پایانه های مسافربری به تبریز وارد یا از این شهر خارج و از خدمات پایانه ای بهره مند شدندف اعلام می کند: شاهد افزایش ۷۰ درصدی ورود و خروج مسافر در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

زارعی خاطرنشان می کند: در ۶ ماهه سال گذشته ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۲۹۶ نفر جابه جا شده و از خدمات پایانه های مسافربری شهرداری تبریز استفاده کرده اند.
 

انبار توشه پایانه مرکزی تبریز مکانیزه شد

اسماعیل شاهی معاون اداری و مالی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز هم با اشاره به ساماندهی انبارهای توشه این پایانه اعلام می کند: پایانه مرکزی تبریز به دلیل کثرت مسافران و به تبع آن تعدد رفت و آمد اتوبوس ها و وسائط نقلیه، در راستای خدمات دهی به همشهریان تمهیدات ویژه ای داشته و ساماندهی و مکانیزه کردن انبارتوشه پایانه نیز با توافقات صورت گرفته با انجمن صنفی شرکتها و موسسه های مسافربری تبریز در جهت رضایت مندی همشهریان صورت گرفته است.

این در حالی است که موسوی رئیس انجمن صنفی شرکتها و موسسه های مسافربری تبریز هم بر ضرورت تهیه نرم افزار یکپارچه جهت مدیریت انبارهای توشه غیر همراه مسافر و ارائه امکانات ثبت اتوماتیک بارنامه های خروجی و ورودی، ثبت اتوماتیک تاریخ و زمان ورود و خروج بار و بسته ها ، ثبت اتوماتیک شماره بارنامه ها ،چاپ بارنامه ها در سایزهای مختلف و کاهش هزینه های ثبت بارنامه های دستی ارسال بارنامه بصورت آنلاین ، ارسال پیامک و ساماندهی آنها در جهت خدمات دهی به شهروندان تاکید می کند.

به هر حال افزایش سطح خدمات و تسهیل دسترسی به خدمات شهری نیازمند استفاده از فناوری های روز است و پایانه های مسافربری به عنوان یکی از کانون های ارتباطات اجتماعی با هوشمندسازی و ارتقای سامانه های ارتباطی گام های بزرگی در جهت توسعه شهری بر می دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.