| کد خبر: 210123 |

حمل ۴۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در فروردین ماه امسال ۴۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به مقصد این استان بارگیری و حمل شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در فروردین ماه امسال ۴۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به مقصد این استان بارگیری و حمل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، افزود: این میزان کالای اساسی با هماهنگی  انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان وسائط نقلیه سنگین سراسر استان با ۲ هزار دستگاه کامیون به این استان حمل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا بر اساس سهمیه آذربایجان شرقی از بنادر جنوبی کشور بارگیری و حمل شده است، اظهار داشت: این کالاها شامل کودشیمیایی، گندم، نهاده های دامی و برنج است که از بنادر امام خمینی(ره) خوزستان، شهید رجایی هرمزگان، انزلی، چابهار و بوشهر برای این استان بارگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در فروردین ماه تعداد بارنامه صادره در استان ۸۹ هزار و  ۲۲۵برگ بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۸۰ هزار و ۹۰۹ برگ بارنامه صادره ۱۰ درصد افزایش داشته که این نشانگر فعالیت ناوگان حمل و نقل کالای استان برای تامین مایحتاج مردم با وجود شیوع ویروس کرونا است.

علیزاده، با بیان اینکه میزان تردد کامیون ایرانی از مرز جلفا در فروردین یک هزار و ۱۴۴ دستگاه بوده است، ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۴۰ تردد دستگاه کامیون ایرانی بوده حدود ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی یادآوری کرد: میزان واردات کالا از این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش داشته است که مواد وارداتی شامل گوشت، تخم مرغ، موز و مواد اولیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت میزان تردد کامیون های ایرانی در فروردین سالجاری از پایانه مرزی نوردوز نیز ۳ هزار و ۳۲ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۸۵۴ کامیون بود، ۶۴ درصدافزایش یافته است.

علیزاده، افزود: میزان واردات که توسط کامیونهای ایرانی حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ برابر افزایش داشته است که عمده این مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده وارد شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.