| کد خبر: 170256 |

آمادگی پلیس فرودگاه تبریز برای اعزام ۴۲۹۱ زائر حج

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز از آماده باش پلیس فرودگاه تبریز برای اعزام ۴۲۹۱ زائر حج(زائران آذربایجان‌شرقی و اردبیل) خبر داد و گفت: نگاه پلیس فرودگاه به زائران، نگاه صیانتی است و نهایت تلاش خود را به منظور صیانت از زائران و هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن حج، به کار خواهد بست.

تین نیوز

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز از آماده باش پلیس فرودگاه تبریز برای اعزام ۴۲۹۱ زائر حج (زائران آذربایجان‌شرقی و اردبیل) خبر داد و گفت: نگاه پلیس فرودگاه به زائران، نگاه صیانتی است و نهایت تلاش خود را به منظور صیانت از زائران و هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن حج، به کار خواهد بست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،  سرهنگ اللهوردی خضرلو در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان به مناسبت عزیمت زائران به حج تمتع، با بیان این‌که شاید بازدید پلیس  خوشایند زائران نباشند، افزود: پلیس فرودگاه تبریز به خاطر عواقب سخت گیرانه‌ای که در عربستان وجود دارد، مجبور به اعمال چنین بازدیدها و دقت‌هایی است.

وی با اشاره به این‌که فرآیند اعزام زائران از فرودگاه تبریز از ۱۸ مرداد ماه الی ۲۴ مرداد ماه انجام می‌شود، متذکر شد: مجموع زائران حج استان سه هزار و ۴۰۱ نفر بوده و همچنین ۸۹۰ زائر اردبیلی نیز از فرودگاه تبریز عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با بیان این‌که ۵۱ درصد از زائران را مردان و ۴۹درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: ۵۴ درصد از زائران بالای ۶۰ سال بوده و تعداد زائران نیز نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش دارد.

وی با تاکید بر این‌که مجموع زائران آذربایجان‌شرقی و اردبیل ۴۲۹۱ نفر بوده و اعزام زائران از فرودگاه تبریز در قالب ۱۲ سورت پروازی انجام می‌شود، گفت: این پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی عربستان انجام خواهد شد.

وی در توصیه‌ای به زائران بیان کرد: زائران حداقل دو روز پیش از پرواز بار خود را به فرودگاه منتقل کنند و از حمل اشیا و مواد ممنوعه جدا خودداری کنند و همچنین از هیچ کسی امانتی نگرفته و خشکبار(گردو و...) با خود حمل نکنند.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با بیان این‌که بخشی از بازدیدها نیز توسط سگ‌های تجسس انجام می‌شود، تاکید کرد: موازین شرعی در این راستا کاملا رعایت می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که زائران به هیچ عنوان و حتی به میزان بسیار کم از حمل مواد مخدر، سایر مواد ممنوعه و قرص‌های ممنوعه جدا خودداری کنند، افزود: کشف مواد مخدر و قرص‌های ممنوعه به هر میزان، ممانعت از سفر حج را به همراه دارد.

وی در این رابطه ادامه داد: در صورت کشف موادمخدر در ابتدا ویزا به مدت پنج سال باطل شده و چنانچه بار دوم نیز کشف شود، فرد حمل کننده به مدت ۱۵ سال از مسافرت‌های خارج کشور منع می‌شود.

خضرلو با بیان این‌که حمل قر‌های فشارخون و بیماری‌های قلب مجاز بوده و حمل سرنگ ویژه تزریق انسولین برای بیماران دیابتی در داخل ساک نیز بلامانع است، تشریح کرد: زائران سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوند.

وی با تاکید بر این‌که شربت شیرین بیان و خاکشیر شباهت بسیاری به موادمخدر دارند و زائران از حمل آن خودداری کنند، افزود: در فرودگاه عربستان تا ثابت شود که ماهیت شربت چیست، زمان زیادی می‌برد و زائر از حج تمتع خود بازمی‌ماند.

وی در رابطه با میزان پولی که زائران می‌توانند به همراه داشته باشند، گفت: ۲۵۰ درهم امارات، پنج میلیون تومان، پنج هزار یورو و ۲۰۰ دلار آمریکا از جمله مبالغی است که زائران می‌توانند با خود حمل کنند.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به اشیا ممنوعه نیز اشاره کرد و گفت: زائران از حمل وسایل تیز و برنده، انواع اسپری‌‌ها، انواع مواد اسیدی از قبیل ترشیجات، آبلیمو و... به داخل هواپیما خودداری کنند.

وی با اشاره به لیست داروهای ممنوعه نیز گفت: آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌، آمپول مرفین ۱۰ میلی، قرص متادون۵ و ۲۰ میلی، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی، آمپول ترامادول ۵۰ میلی، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین از جمله داروهای ممنوعه بوده و درصورت کشف این داروها، پرونده ضایی تشکیل شده و از ادامه سفر جلوگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که مدت زمان سفر حج تمتع یک ماه است، افزود: اولین کاروان زائران استان ۱۸ شهریور ماه و آخرین کاروان نیز ۲۴ شهریورماه وارد استان می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که سال گذشته در کشور حتی یک دستگیری هم در رابطه با اشیاء و مواد ممنوعه از زائران حج نداشتیم، گفت: صرفاً ۲۰۰ گرم مواد مخدر داخل مویز جاساز شده بود که آن را هم در جایی رها کرده بودند.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با بیان این‌که حج هرگز قابل تعطیل شدن نیست، گفت: رشد و آگاهی معرفت، گناه زدایی، افزایش ایمان، رشد اخلاقی، دوری از دنیا و مادیات، تقویت ایمان به امام و ولایت و... از جمله برکات معنوی حج است.

وی با بیان این‌که حرف‌هایی که در رابطه با تعطیلی حج گفته می‌شود صرفا تبلیغات سوء است، خاطرنشان کرد: روزانه چندین سفر به سایر کشورهای اروپایی انجام می‌شود، چرا در این مورد بحث تعطیلی را مطرح نمی‌کنند؟ باید واقف باشیم که "حج" فرمان الهی است و هرگز قابل تعطیل شدن نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.