| کد خبر: 156533 |

بسته‌های عیدانه با افتتاح تبریز ۲۰۱۸ در راه است

رئیس سازمان میراث فرهنگی از اعطای بسته‌های عیدانه تبریز همزمان با افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 خبر داد و گفت: این بسته‌ها شامل تخفیف‌های ویژه در هتل‌ها، خرید فرش، کیف و کفش، سلف غذاهای ویژه و سنتی و راه‌‌اندازی فستیوال‌ها در شهر تبریز می‌شود.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث فرهنگی از اعطای بسته‌های عیدانه تبریز همزمان با افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 خبر داد و گفت: این بسته‌ها شامل تخفیف‌های ویژه در هتل‌ها، خرید فرش، کیف و کفش، سلف غذاهای ویژه و سنتی و راه‌‌اندازی فستیوال‌ها در شهر تبریز می‌شود.

 
به گزارش تین‌نیوز، نشست خبری مراسم افتتاح رسمی رویداد فراملی تبریز 2018 صبح امروز برگزار شد. در این نشست علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با اعلام آغاز رسمی رویداد تبریز 2018 با حضور ریاست جمهوری 5 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: آیین پیش‌رویداد این رویداد فراملی از دی ماه آغاز شده است.
 

وی با اشاره به نهمین اجلاس گردشگری که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار شد، گفت: در این اجلاس پایتخت گردشگری جهان اسلام تبریز از میان رقبای مالزی، بنگلادش و ترکیه با 7 رأی از 9 رأی موجود به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 برگزیده شد.

مونسان ادامه داد: وجود مناطق نمونه گردشگری در این استان زیرساخت‌‌های گردشگری همانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مسافرخانه‌ها، وجود کلیسا و بازار همچنین موزه‌های غنی در این استان چشم‌انداز‌های طبیعی که به صورت رویدادهای گردشگری موجب انتخاب تبریز با عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی از تشکیل 6 کمیته تخصصی در حوزه زیرساخت‌های توسعه شهری، حوزه فرهنگی و اجتماعی و غیره خبر داد و گفت: 23 دستگاه اجرایی ملی در رویداد تبریز 2018 دخیل هستند. 

به گفته مونسان، تأمین امکان گردشگری، زیباسازی شهری، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله اقدامات این دستگاه‌های اجرایی بوده است. همچنین تبلیغات جاذبه‌های گردشگری تبریز از سوی خطوط هوایی ترکیش از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

مونسان از اعطای مجوز جهت تبدیل کاربری خانه‌های قدیمی به خانه‌های بوم‌گردی و هتل‌های سنتی همچنین آماده‌سازی المان‌های شهری و به‌روزرسانی هتل‌های تبریز همزمان با افتتاح رسمی خبر داد.

وی افزود: همزمان با افتتاح رسمی این رویداد در روز چهارشنبه بسته‌های عیدانه تبریز که شامل تخفیف‌های ویژه در هتل‌ها،خرید فرش، کیف و کفش، سلف غذاهای ویژه و سنتی، بازدید با تخفیف ویژه از موزه‌ها و راه‌اندازی فستیوال در شهر تبریز صورت خواهد گرفت. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین از اعطای مجوز جهت فعالیت شبانه صنوف همزمان با رویداد 2018 در این شهر خبر داد و گفت: شب‌های گردشگری تبریز به عنوان یک اقدام پایلوت امسال اجرا می‌شود تا بتوانیم از زیبایی‌های فرهنگی و جاذبه‌های این استان در شب نیز بهره ببریم. 

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های شبانه گردشگری شهرهای گردشگر‌پذیر استفاده کنیم. 

در ادامه این مراسم، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری تبریز، آذربایجان شرقی و ایران است، ابراز داشت: با ثبت تبریز به عنوان پایتخت گردشگری در سازمان کنفرانس اسلامی در  این استان اتفاقات خوبی رقم خورده است. 

به گفته وی، تبریز در حوزه‌های فرهنگی و هنری از اولین‌ها در کشور است اما این استان با وجود پیشتاز بودن در حوزه صنعت و تجارت به خصوص در صادرات محصولات غیرنفتی تا به حال به گردشگری اولویت نداده بود اما این اتفاق باعث شد که گردشگری مهمترین محور توسعه در این استان تلقی شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این مدت استقبال سرمایه‌گذاران هتل‌سازی بوده‌ایم و 7 هتل تا پایان سال 2018 در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

خدابخش از افزایش ضریب 85 درصدی اشغال هتل‌ها در نوروز 97 خبر داد و گفت: البته عمده گردشگران از کشور خودمان بوده است.

به گزارش فارس، وی از تعریف مشوق‌های 30 دلاری برای راهنمایان گردشگری که گردشگر خارجی وارد کشور می‌کنند خبر داد و گفت: توسعه بوم‌گردی نیز از دیگر اهداف ما در این استان است.

در ادامه طالبیان معاون میراث فرهنگی اظهار داشت: 19 موزه استان آذربایجان شرقی برای تبریز 2018 تجهیز و ساماندهی شده‌اند و قرار است یک نمایشگاه بسیار مهم با تکیه بر اشیای شاخص آذربایجان در تابستان برگزار شود.

معاون میراث فرهنگی از تخصیص 50 میلیارد اعتبار برای تملک و آزادسازی بخش‌هایی از ربع رشیدی خبر داد.

پویا محمودیان مدیر کل دفتر صادرات صنایع دستی نیز با بیان اینکه نمایشگاه آثار نفیس و فاخر هنرمندان شهر تبریز در حاشیه اجلاس تبریز 2018 در 5 اردیبهشت برگزار می‌شود، ابراز داشت: در راستای افتتاح خانه‌های ایرانی نیز اولین خانه ایرانی (خانه صلح‌جو) در تبریز افتتاح خواهد شد که تمامی اقلام و وسایل آن از صنایع دستی ایرانی به خصوص صنایع دستی تبریز خواهد بود.

مجید محب‌خدایی معاون گردشگری با اشاره به اینکه از میان 20 میلیون سفر اقامتی در نوروز 97، 10 هزار میلیارد در حوزه گردشگری، گردش مالی داشته‌ایم موقعیت استراتژیک تبریز را فرصت مناسبی برای جذب گردشگران ترددی و اقامتی خارجی دانست. 

استاندار ‌آذربایجان شرقی در پاسخ به انتقاد یک خبرنگار به نبود تبلیغات لازم برای معرفی رویداد تبریز 2018، گفت: تا پیش از این رویکرد توسعه زیرساختی دنبال می‌شد اما با ایجاد رویداد 2018 ما به سمت اطلاع‌رسانی گرایش پیدا کرده‌ایم.

به گفته وی، در شهرک ربع رشیدی که 700 سال پیش بر پایه طب و با 7 زبان زنده دنیا به تدریس می‌شد و در حال حاضر با همکاری  آلمانی‌ها در حال کاوش باستانی در این منطقه هستیم.

وی ابراز داشت: این شهرک می‌تواند هم‌پایه تخت جمشید برای تبریز جذب گردشگر داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.