| کد خبر ۳۱۰۰۴۵
کپی شد

ایران مسیر حمل و نقل روسیه به هند و چین را تسهیل می کند

آندری تاراسنکو، رئیس آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای روسیه، روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه قصد دارد حمل و نقل در مسیرهای روسیه-ایران-هند و روسیه-ایران-چین را در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب در سال ۲۰۲۶ آغاز کند.

تین نیوز |

آندری تاراسنکو، رئیس آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای روسیه، روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه قصد دارد حمل و نقل در مسیرهای روسیه-ایران-هند و روسیه-ایران-چین را در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب در سال ۲۰۲۶ آغاز کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از عصرایران، آندری تاراسنکو، رئیس آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای روسیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: «برنامه هایی برای راه اندازی حمل و نقل در مسیرهای روسیه-ایران-هند و روسیه-ایران-چین وجود دارد که اجرای آن در سال ۲۰۲۶، برنامه ریزی شده است.» 

 تاراسنکو گفت: مدیریت شرکت سهامی ام ام تی پی (MMTP) و بزرگترین شرکت کشتیرانی دولتی ایران  (IRISL) و شرکت تابعه آن در دریای خزر، خطوط کشتیرانی دریای خزر (KSSL)، در آوریل مذاکراتی را برگزار کردند. این شرکت ها توافق کردند که حمل و نقل کانتینری، به ویژه حمل و نقل کانتینری چندوجهی را در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب سازماندهی کنند.

توافق روسیه و ایران برای ایجاد کنسرسیوم دریایی

روسیه و ایران، اوایل ماه جاری، در مورد ایجاد کنسرسیوم مشترک دریایی برای توسعه حمل و نقل بین ماخاچ قلعه و بنادر ایران به توافق رسیدند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در سپتامبر، در اجلاس سازمان همکاری شانگهای (SCO) در تیانجین چین شرکت و تاکید کرد که SCO به معنای امنیت، اتصال و فرصت است. مودی اظهار کرد که هند قاطعانه معتقد است که اتصال قوی نه تنها تجارت، بلکه اعتماد و توسعه را نیز تضمین می کند.

بندر چابهار و کریدور شمال-جنوب محور اقدامات هند

بر اساس گزارش سرویس خبری آی ای ان اس،  او در سخنان افتتاحیه خود در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: «اکنون می خواهم نظرات خود را در مورد رکن دوم، «C» - یعنی اتصال - به اشتراک بگذارم. هند همیشه معتقد بوده است که اتصال قوی نه تنها تجارت را تسهیل می کند، بلکه درهای اعتماد و توسعه را نیز می گشاید.

با این دیدگاه است که ما روی ابتکاراتی مانند بندر چابهار و کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب کار می کنیم. از طریق اینها، می توانیم ارتباطات خود را با افغانستان و آسیای مرکزی افزایش دهیم.

 ما معتقدیم که هر تلاشی برای اتصال باید اصول حاکمیت و تمامیت ارضی را حفظ کند. این موضوع همچنین در اصول اصلی منشور سازمان همکاری شانگهای گنجانده شده است. اتصالی که حاکمیت را نادیده می گیرد، در نهایت هم اعتماد و هم معنا را از دست می دهد.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.