| کد خبر: 255770 |

◄ آزاد راه دو طبقه از تهران تا قزوین!

دو طبقه سازی آزاد راه تهران - کرج - قزوین وارد فاز مطالعاتی شده است.

تین نیوز

دو طبقه سازی آزاد راه تهران - کرج - قزوین وارد فاز مطالعاتی شده است.

به گزارش تین نیوز، چالش رفت و آمد ما بین شهرهای واقع در یک مجموعه شهری در تمام دنیا همواره مورد بحث کارشناسان حمل و نقل بوده است. دغدغه هایی همچون مصرف سوخت، هدر رفت زمان و تصادفات رانندگی از جمله مسایلی هستند که خسارت های زیان بار انسانی و مالی به جای گذاشته اند. 

به تازگی خبری در رسانه ها مطرح شده است که سوالات زیادی را در ذهن متبادر می سازد؛ احداث آزاد راه دوطبقه از تهران تا قزوین.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از انجام مطالعات اولیه برای امکان سنجی دو طبقه کردن آزاد راه تهران - کرج - قزوین به منظور کاهش حجم ترافیک این مسیر خبر داد.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره دو طبقه شدن آزادراه تهران - کرج - قزوین با اشاره به ترافیک سنگین این مسیر اظهار کرد: به منظور رفع معضل ترافیک غیر متعارف آزاد راه تهران - کرج و کرج - قزوین طرح های متفاوتی بررسی و مورد مطالعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت طی سفر رئیس جمهور به استان البرز در سال ۱۴۰۱ این موضوع و درخواست خود را برای انجام مطالعه درباره آن مطرح کردیم.

خالقی با بیان اینکه این طرح هنوز به تصویب نرسیده و در مرحله انجام مطالعات قرار دارد، افزود: برای رفع حجم ترافیک این آزادراه طرح هایی مثل احداث کنار گذر جنوبی کرج مورد تصویب قرار گرفته که با تکمیل کنار گذر شمالی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بار ترافیکی آزادراه را سبک می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تاکید کرد: همزمان با این موضوع امکان سنجی دو طبقه کردن آزاد راه کرج - قزوین که به طول حدود ۲۲ کیلومتر در محدوده استان البرز قرار دارد هم از طریق معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حال مطالعه است.

به گزارش تین نیوز، صرف نظر از هزینه هنگفت اجرای چنین طرحی این مساله مطرح می شود که دولت محترم و مسئولین تصمیم گیر در ارائه چنین طرح های غیر اقتصادی بیشتر از آنکه در فکر تقویت سیستم حمل و نقل عمومی باشند تاکید ویژه ای بر اجرای ابر پروژه هایی دارند که در نظر اذهان بزرگ جلوه کنند.

بر کسی پوشیده نیست که کشورمان در سالهای اخیر با مشکلات اقتصادی سنگینی دست و پنجه نرم کرده است. من جمله دلایل اصلی گرانی های چند سال اخیر، افزایش قیمت بنزین بوده است که تاثیرات قابل توجهی در وضعیت اقتصادی مملکت داشته است. اکنون به جای آنکه مسئولین امر به فکر راهکارهایی برای توسعه حمل و نقل عمومی باشند که به سبب آن صرفه جویی در مصرف سوخت به عمل آید و رفت و آمد شهروندان نیز تسهیل گردد، بیشتر بر آنچه که مشکلات را تشدید می کند تاکید دارند. 

در دنیای امروز ابر شهر ها (متروپولیتن) برای حل چالش حمل و نقلی در ابعاد منطقه ای در وهله اول سیستم های حمل و نقل عمومی را مورد بررسی قرار می دهند. سامانه های ریلی پر سرعت (Expressway) مجموعه های شهری از جمله راهکارهای موثری است که علاوه بر جابجایی انبوهی از مسافران در زمانی کوتاه، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت ایجاد می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    اگر بزرگراه تهران کرج قفل ترافیکی می شود دلیلش این است که یک جمعیت زیاد در شمال و جنوب این بزرگراه , راه دسترسی درستی جز این بزرگراه ندارد به مبدا یا مقصد مجبورند از این بزرگراه بهره ببرند شما اما اگر بزرگراه شمالی کرج را بسازید و تحویل دهید به مبدا و مقصد , عظیمیه , حسن آباد , انرژی اتمی , گوهردشت , دانشگاه و ... همه از این بزرگراه استفاده خواهند کرد اینجا ترافیک داخلی شهر کرج هم کمتر خواهد شد می شود 2 لاین از بزرگراه شمالی کرج را هم به مسیر عبور BRT یا LRT اختصاص داد یا شما حساب کنید از قلعه حسن تا شهریار اندیشه تا فردیس ملارد تا فرودگاه پیام , یک جمعیت معادل جمعیت کشور قطر زندگی می کنند که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی درستی هم ندارند تاکسی که گران است و همیشه نمی شود استفاده کرد می ماند اتوبوس های داغون بی کیفیت که معلوم نیست کی هستند کی نیستند ! باز شما اگر یک خط 50 کیلومتری مترو به شکل فاز به فاز احداث کنید که از جایی مثل اکباتان شروع شود و به موازات لشگری (ارائه سرویس به مردمان ساکن در شهرک ها و کارگران شاغل این نواحی) جلو بره و در فاز 1 به قلعه حسن خان برسه همین جا 30 درصد مشکلات حل خواهد شد فاز 2 به شهریار اندیشه برسد 30 درصد دیگر هم حل می شود فاز 3 به فردیس , ملارد و ... برسد 30 درصد دیگر و نهایتا طرح به فرودگاه پیام برسد وضعیت 180 درجه تغییر خواهد کرد تکمیل خود شبکه مترو درون شهری کرج هم خیلی مهمه خصوصا از ایستگاه شهید سلطانی تا طالقانی و کلا تکمیل خط 2 درون شهری کرج , درواقع شما 3 ابرپروژه کاملا کارا روی میز دارید که می تواند وضعیت را 180 درجه متحول کند که هر 3 هم لنگ بودجه هستند و برای تکمیل یا استارت ساخت به حداقل 20 همت بودجه نیاز دارند اگر بودجه برای ساخت بزرگراه 2 طبقه دارید و صرف بزرگراه شمالی کرج , مترو داخلی شهر کرج و مترو قلعه حسن خان اندیشه فردیس فرودگاه پیام نکنید این یعنی فساد واضح و گل درشت و حتما باید پیگیری شود .

  • مهندس راه و ساختمان 0 0

    بنده یک پیشنهاد جایگزین ولی با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر دارم
    با بهسازی و تعریض مسیر آزادگان به سمت شهریار و اشتهارد و بوئین زهرا و سپس اتصال مناسب به آزادراه تهران تبریز در محدوده شهرستان ابهر
    هم حدود 40 دقیقه مسیر حرکت به سمت خطه شمال غربی کشورکوتاه تر میشود
    هم بار ترافیک تهران کرج تا قزوین سبک میشود
    هم مشکل ترافیک مسیر شهریار برطرف میشود
    با یک تیر چند هدف