| کد خبر: 255055 |

با افتتاح خط ریلی بستان آباد- تبریز؛

مسیر تبریز تا تهران ۸ ساعته می‌ شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ضمن بازدید از راه آهن بستان آباد- تبریز گفت: این پروژه به عنوا اولین مسیر ریلی در سال جاری افتتاح می شود و مسافت تبریز تا تهران را به ۸ ساعت می رساند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ضمن بازدید از راه‌ آهن بستان‌ آباد- تبریز گفت: این پروژه به عنوا اولین مسیر ریلی در سال جاری افتتاح می شود و مسافت تبریز تا تهران را به ۸ ساعت می رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه بازدید از خط ریلی بستان آباد- تبریز با بیان اینکه در سال جاری ۴ پروژه ریلی به طول ۴۰۳ کیلومتر به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: اولین مسیر ریلی که امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، راه آهن میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز است.

وی افزود: با افتتاح این خط ریلی مسیر تبریز تا تهران کوتاه شده و به ۸ ساعت می رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: از پروژه ریلی میانه- تبریز قطعه میانه به بستان آباد پیش از این مورد بهره برداری قرار گرفته و حدفاصل بستان آباد تا تبریز به طول ۴۴ کیلومتر آماده افتتاح است و بازدید از آخرین مراحل این پروژه انجام شده است.

خادمی خاطر نشان کرد: این راه آهن از مسیر جدید میان بر، تبریز و استان آذربایجان شرقی را به شبکه ریلی اتصال می دهد و زمان سفر ریلی را از تبریز به تهران حداقل ۴ ساعت کوتاه می کند.

وی گفت: افتتاح این پروژه تاثیر بسیار زیادی در انتقال مسافران از مسیر جاده ای به سمت ریلی دارد و شرلیط بهتری را فراهم می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای اتصال حد فاصل بستان آباد تا تبریز حدود ۳ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی هزینه شده و ارزش روز آن بیش از ۶ هزار ملیارد تومان است.

به گفته خادمی راه‌ آهن بستان‌ آباد- تبریز با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۶ درصدی همراه شده و در روزهای آینده با حضور مقامات ارشد کشوری به عنوان اولین پروژه ریلی ۱۴۰۱ بهره برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه تحول ریلی در بخش مسافری استان آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد و بسیاری از مسافران جاده را به سمت ناوگان ریلی جذب می کند چرا که با این پروژه ریلی ۱۱۴ کیلومتر مسافت و ۴ ساعت زمان مسیر کوتاه می شود و به این ترتیب مسافت تهران تا تبریز به حدود ۸ ساعت می رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود این مسیر ریلی در سال اول بهره برداری یک میلیون مسافر را جابه جا کند و در سال های آتی این رقم به ۲ میلیون مسافر در سال می رسد.

خادمی گفت: میزان جابه جایی بار از راه‌ آهن بستان‌ آباد- تبریز نیز در سال اول یک میلیون تن و در سال های بعدی  ۷ میلیون تن برآورد شده است.

وی افزود: سرعت حرکت این قطار بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و از کمیسیون تعیین سرعت شرکت راه آهن درخواست می کنیم هفته آینده به بازرسی از این پروژه بپردازد تا اطمینان از آمادگی این مسیر حاصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 2

    کاهش زمان از ۱۲ به ۸ ساعت خوب هست اما زمان رسیدن اتوبوس تهران تبریز همین الان ۷ ساعت هست .


    امیدواریم با بهبود های فنی و نرم افزاری در اینده این زمان به ۶ ساعت برسد .

    مگرنه راه اهن چگونه با حمل و نقل جاده ای میتواند رقابت کند ، اگر مزیت های خود بالفعل نرساند؟