| کد خبر: 250854 |

تردد بیش از ۱۲ هزار نفر مسافر در سفرهای دریایی بین‌ المللی

از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال، ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۵۷ نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال، ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۵۷ نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: در این بازه زمانی بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور با جابجایی یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۷۵۹ مسافر و گردشگر رتبه نخست را در بین بنادر مسافری کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به جاذبه‌ های گردشگری اعم از طبیعت زیبا و منحصر به فرد، سواحل چشم‌ نواز و آثار تاریخی جزیره هرمز به عنوان صدفی سرخ رنگ در دل خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این عوامل باعث شده که در این بازه زمانی ۵۵۱ هزار و ۷۰۵ مسافر و گردشگر از این جزیره دیدن کردند که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۲ سفر دریایی در هفته از مبدا بندر شهید باهنر به شارجه 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به سفرهای دریایی خارجی اشاره‌ ای داشت و افزود: در مسیر بین‌ المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه نیز در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۳۹۳ نفر مسافر بین‌ المللی با انجام دو سفر دریایی در طول هفته به ثبت رسیده است.

به گزارش اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان لازم به ذکر است؛ بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب و سیریک از جمله بنادر چند منظوره در شرق استان هرمزگان است که در امر تجارت و جابجایی مسافر و گردشگر نقش اثرگذاری دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.