| کد خبر: 248743 |

ترابری بیش از ۱۴ هزار مسافر در مسیرهای بین‌المللی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ هزار و ۸۴۱ فروند شناور مسافری در بنادر غرب استان هرمزگان تردد کردند.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ هزار و ۸۴۱ فروند شناور مسافری در بنادر غرب استان هرمزگان تردد کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، در تشریح عملیات حمل و نقل مسافر در سطح بنادر غرب استان هرمزگان گفت: ۱۷ هزار و ۸۴۱ فروند شناور مسافری در بنادر غرب هرمزگان طی این بازه زمانی تردد کردند که این آمار رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۱۷۴ فروند شناور تجاری در بنادر غرب هرمزگان پهلو دهی شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل  رشد ۳۶ درصدی داشته است.

سالاری در ادامه از افزایش ۱۱۵ درصدی و ترابری ایمن نزدیک به ۳۹۰ هزار مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و جهش پنج برابری و ترابری بیش از ۱۴ هزار مسافر در مسیرهای بین‌المللی طی هفت ماهه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در حوزه سفرهای داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس و بالعکس طی این مدت ۳۸۹ هزار و ۶۹۶ نفر سفر جابه‌جا شدند.  

به گفته وی، در بخش مسافرت‌ های دریایی بین‌المللی (به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) نیز با ترابری ۱۴ هزار و ۳۹۴ نفر مسافر، بنادر غرب استان افزایش ۵۸۹ درصدی را در کارنامه عملیاتی به ثبت رسانده است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خاطرنشان‌ کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بنادر غرب هرمزگان با هفت پیام اولیه و ۴۱ عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان ۲۰ نفر در آب‌های حوزه استحفاظی خود شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.