| کد خبر: 247707 |

ترابری ایمن بیش از 363 هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از ترابری ایمن 363 هزار و 591 مسافر در بنادر غرب این استان و جهش 2.5 برابری مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی در شش ماهه سال جاری خبرداد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از ترابری ایمن 363 هزار و 591 مسافر در بنادر غرب این استان و جهش 2.5 برابری مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی در شش ماهه سال جاری خبرداد.

 به گزارش تین نیوز، مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح عملکرد شش ماهه مسافر بنادر غرب هرمزگان در بخش ترابری و جابجایی مسافر وگردشگران، گفت: طی این مدت 363 هزار و 591 مسافر در بنادر غرب جابجا شدند که افزایش 162 درصدی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش سفرهای داخلی در این مدت، 350 هزار و 719 نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که با ثبت افزایش 155 درصدی در این زمینه بنادر غرب استان توانست جایگاه پنجم در بین بنادر کشور را به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در شش ماهه سال جاری در بخش مسافرت های دریایی بین المللی به مقصد بنادر کشور امارات نیز 12 هزار و 872 نفر مسافر جابجا شدند.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به پهلوگیری بیش از 15 هزار و 177 فروند شناور با 21 درصد افزایش در بنادر غرب و نجات جان 20 نفر در آب های حوزه استحفاظی غرب استان طی شش ماهه سال جاری اشاره کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی دریانوردی، 37 عملیات جستجو و نجات توسط مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) دربنادر غرب هرمزگان انجام گرفته که دراین عملیاتها جان 20 نفر افراد مضطر نجات داده شد.

گفتنی است؛ استان هرمزگان به دلیل نزدیکی به خلیج فارس و دریای عمان، بنادر مهمی از لحاظ تجاری و مسافری دارد که برخی از آن ها در غرب استان هرمزگان واقع شده است.

اداره بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان نیز با نظارت بر ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی و پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری، کانون مهمی برای تبادلات تجاری و همچنین سفرهای دریایی کشور محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.