| کد خبر: 246403 |

معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی:

همکاری با دانش بنیان‌ها را توسعه داده‌ایم

معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری با مراکز عملی و دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در گروه کشتیرانی توسعه یافته است.

تین نیوز
معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری با مراکز عملی و دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در گروه کشتیرانی توسعه یافته است.
به گزارش تین نیوز، عبدالرضا محبی که به مناسبت گرامی داشت هفته دولت سخن می گفت با بیان اینکه یکی از مؤلفه های راهبردی در گروه کشتیرانی توسعه همکاری با دانش بنیان ها و مراکز علمی و دانشگاهی است، تصریح کرد: در همین راستا انجام مرحله اول «پروژه هوشمند سازی شناورها» با همراهی مرکز علمی و فنّاوری ریاست جمهوری و همکاری یک شرکت دانش بنیان و دانشگاه صنعتی شریف محقق کرده ایم.
وی ادامه داد: این فنّاوری که بر روی یکی از شناور های ناوگان گروه کشتیرانی پیاده سازی شده است؛ در نوع خود به جهت انتقال دانش و نوآوری یکی از دستاورد های بزرگ و ملی محسوب می شود که قرارداد آن برای سایر شناور های ناوگان نیز در مراحل نهایی تنظیم و امضا است.
محبی از دیگر همکاری های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دانش بنیان ها را در زمینه تولید سوخت کم سولفور اعلام و خاطر نشان کرد: برای اولین بار با ستاد نانوفنّاوری ریاست جمهوری برای تولید سوخت کم سولفور مورد نیاز ناوگان همکاری های مؤثری صورت گرفته که  آن یکی  از شرکت های نانوفنّانوری موفق به تولید این سوخت شده است؛ تست نمونه سوخت تولید شده نیز در آزمایشگاه گروه کشتیرانی موفق آمیز بوده است.
محبی هدف از این همکاری را تولید مشترک سوخت دانست و افزود: قصد داریم با  کمک تولید کنندگان داخلی تولید سوخت کم سولفور را در بنادر جنوبی کشور آغاز کنیم.
معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأمین نیاز ناوگان به سوخت دیزل اولترا از تأمین کنندگان داخلی را از جمله دستاورد های مهم این گروه دانست و تصریح کرد: با پیگیری هایی که انجام شد، وزارت محترم نفت با صدور دستور تولید سوخت دیزل اولترا در داخل، کمک بزرگی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نمود چرا که ناوگان تا کنون برای تامین این نوع سوخت متکی به خارج بود؛ لازم به توضیح است این سوخت برای تردد در بنادر و گذرگاه های خاصی در خارج از ایران استفاده می شود.
وی در پایان اظهارات خود همکاری گروه کشتیرانی با مراکز علمی را محدود به یکی دو مرکز ندانست و در این باره گفت: همکاری با تعداد زیادی از دانشگاه ها در حوزه های مختلف ادامه داشته از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه های علم و صنعت، امیرکبیر، صنعتی شریف و دانشگاه دریانوردی چابهار اشاره کرد.
 همچنین تعدادی پروژه تحقیقاتی مؤثر و عملیاتی را در دست انجام داریم، از جمله آن ها پروژه مربوط به کشتی های حمل ال پی جی است که توسط مؤسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی قراردادی به سرانجام رسیده است.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.