| کد خبر: 246379 |

با حضور استاندار هرمزگان؛

◄ بهره‌برداری از 3 طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان

در چهارمین روز از هفته دولت سه طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

در چهارمین روز از هفته دولت سه طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان با حضور "مهدی دوستی" استاندار هرمزگان، "حسین عباس نژاد"مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مسوولان محلی شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احداث اسکله (پست 2) آسفالت و روشنایی موج شکن شرقی، شبکه هدایت سیلاب و باشگاه فرهنگی و ورزشی بنادر غرب هرمزگان سه طرح دریایی و بندری است که امروز شنبه پنجم شهریور به مناسبت هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی این اداره کل برای افتتاح و بهره برداری از ۱۱ طرح دریایی و بندری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان بنادر و دریانورد اظهار کرد: با افتتاح این تعداد طرح در هفته دولت امسال با سه هزار و ۷۲۹ میلیون ریال اعتبار ۹۹۷ شغل ایجاد می شود.

"حسین عباس نژاد" از شاخص ترین طرح های بندر شهید رجایی در هفته دولت امسال به بهره برداری از طرح زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت در اراضی، بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح به اراضی پشتیبانی، تعمیرات اساسی انبار ۲۰ ترانزیت و بهره برداری از یک فروند شناور طناب گیر همیار ۴ اشاره کرد.

وی اتمام تعمیرات اساسی و ساماندهی محوطه ها و جمع آوری آبهای سطحی و ساختمان های آتش نشانی بندر شهید رجایی، بهره برداری از پنج دستگاه مدالتور S.T.V دانش بنیان و بهره برداری از پنج دستگاه مادربورد رادار ترما S.T.V دانش بنیان، بهره برداری از ساختمان مرجع دریایی بندرجاسک را از دیگر طرح های مهم و آماده افتتاح در هفته دولت ۱۴۰۱ اعلام کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان نیز در تشریح طرح های بهره برداری شده بندری و دریایی این شهرستان گفت: پروژه احداث اسکله (پست 2) آسفالت و روشنایی موج شکن شرقی به منظور حفظ و نگه داری از سازه ها و تاسیسات بندر و همچنین افزایش توان عملیاتی و ایمنی تخلیه و بارگیری کالا با 400 میلیارد ریال اعتبار صورت گرفته است.

"قاسم عسکری نسب" ادامه داد: این طرح درتمامی مراحل با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از تولیدات ملی و مطابق با آخرین استانداردهای روز تهیه و نصب شده است.

وی در خصوص پروژه احداث شبکه هدایت سیلاب نیز گفت: این طرح با 165 میلیارد ریال اعتبار در ۲ فاز تعریف و برنامه ریزی شده که مرحله نخست آن با هدف افزایش توان تخلیه کانال های هدایت سیلاب بندر و جلوگیری از ایجاد آبگرفتگی در محله ها و خیابان های بالادست مجتمع بندری لنگه به هنگام بارندگی های فصلی آماده شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در خصوص طرح ورزشی احداث باشگاه فرهنگی ورزشی نیز گفت: این طرح با 20 میلیارد ریال اعتبار و با هدف ارائه خدمات مطلوب به جوانان، ساحل نشینان و دریانوردان این شهرستان احداث شده است.

به گفته عسکری نسب، اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان دارای پنج اماکن ورزشی در رشته های والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، سایت قایقرانی، سالن پینگ پنگ، باشگاه پرورش اندام و ورزش های رزمی است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این سه پروژه دریایی و بندری، به طور مستقیم زمینه حضور 90 نفر ازجوانان جویای کار منطقه فراهم شده است.

تعریف 30 طرح عمرانی، تجهیزاتی و مطالعاتی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اداره بنادر غرب استان با دارا بودن ۱۱ بندر ۳۰ طرح برای خود در سال جاری تعریف کرده که شامل هفت طرح عمرانی، ۱۲ طرح تجهیزاتی و ۱۱ طرح مطالعاتی است.

عسکری نسب بیان کرد: برای مطالعه بندر بزرگ بندر لنگه اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال در نظرگرفته شده که آغاز شده و مطالعات و طراحی ساختمان های مرجع دریایی در بندرهایی مانند چارک و خمیر نیز به اتمام رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.