| کد خبر: 241322 |

امکان سفر دریایی به شارجه از بندر عباس

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه آماده ارایه خدمات به ٩ میلیون مسافر دریایی در نوروز ١۴٠١ هستیم، گفت: امکان سفر خارجی دریایی با خط بندر عباس-شارجه در ایام نوروز وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه آماده ارایه خدمات به ٩ میلیون مسافر دریایی در نوروز ١۴٠١ هستیم، گفت: امکان سفر خارجی دریایی با خط بندر عباس-شارجه در ایام نوروز وجود دارد.

به گزارش تین نیوز ، حسین عباس‌نژاد در گفت وگو با ایلنا درباره اقدامات و برنامه‌های سازمان بنادر برای گردشگری دریایی در نوروز ١۴٠١ اظهار داشت: با توجه به اینکه پیک کرونا کاهش یافته، پیش‌بینی شد که امسال با استقبال ویژه‌ای از سوی مسافران از گردشگری دریایی خواهیم بود و از این رو  از آبان ماه سال گذشته ستاد نوروزی را تشکیل و برنامه‌ریزی و اقدامات مورد نیاز را فراهم کردیم.

جابه‌جایی حدود ۴۰۰ هزار مسافر از ۲۷ پایانه دریایی

بنادر کشور آماده پذیرش ۹ میلیون مسافر

وی ادامه داد: تمام اقلام ایمنی تهیه و هماهنگی‌های لازم با ارگان‌ها مورد نیاز انجام شده، همچنین مانورهای آمادگی برای انجام عملیات و مقابله با حوادث به انجام رسیده‌ است. 

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر با اشاره تعداد شناورهای آماده شدن برای گردشگری دریایی نوروزی تاکید کرد: تعدادی از شناورها موجود در این دو سال کرونا که سفر دریایی انجام نمی‌شد و همچنین مسائل اقتصادی، مورد استفاده قرار نگرفتند از این رو سازمان بنادر برای به کار گرفتن این شناورها تسهیلاتی را در نظر گرفت و با مالکان این فروندها هماهنگی‌های لازم انجام شد تا این شناورها هم وارد سرویس شوند.

وی افزود: به غیر از این شناورها از شناورهای ایمنی که امکان ارایه خدمات را دارند هم استفاده می‌کنیم و شناورهای خدمه‌بر و لندیگراف هم آماده ارایه خدمات در سفرهای نوروزی شده‌اند. به طور کلی در حال حاضر ۵٠ فروند شناور مسافربری با ۵ هزار و ۶٠٠ صندلی آماده ارایه خدمات به مسافران در گردشگری دریایی در ایام نوروز را دارند که حدود ٧٠ الی ٨٠ درصد این سفرها در هرمزگان انجام خواهند شد.

عباس‌نژاد درباره سفرهای بین المللی دریایی در ایام نوروز گفت: ٣فروند کشتی برای سفرهای بین‌المللی موجود است که در حال حاضر یک فروند آن فعال شده که آن هم در خط  بندر عباس ( بندر باهنر) به شارجه تردد می‌کند.

وی ادامه داد : برای مابقی شناورها هنوز  نتوانستیم مشکل عدم تخصیص سوخت یارانه‌ای را برطرف کنیم و هر چند پیگیری‌هایی انجام شده اما فعلا وزارت نفت با سیاست‌های که دنبال می‌کند مخالف اختصاص سوخت یارانه‌ای به این کشتی‌ها است از این رو هنوز نتوانستیم این کشتی‌ها وارد چرخه کنیم. اما اگر وزارت نفت با ارایه سوخت یارانه‌ای موافقت کرد این کشتی‌ها آماده ارایه خدمات به مسافران در ایام نوروز هستند.

مدیر امور دریایی سازمان بنادر تاکید کرد: با موافقت وزارت نفت ٣ هزار صندلی که توان انجام سفرهای بین المللی دریایی و هم گردشگری دریایی در بنادر داخلی را دارند، فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی دریایی و گردشگری دریایی از بنادر از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا١۵ فروردین ادامه خواهد شد، گفت: برای ارایه خدمات به ٩ میلیون مسافر و گردشگر دریایی نوروزی آمادگی داریم و از تمام کشتی‌ها و شناورها بازرسی‌های فنی و ایمنی انجام شده و تمام نواقص رفع شده است تا با بالاترین استانداردها به متقاضیان و مسافران خدمات ارایه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.