| کد خبر: 239175 |

◄ برگذاری مانور مشترک مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی دربندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد : مانورمشترک عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی با مشارکت فرماندهی دریابانی استان و با حضور نمایندگان ارگان های ذیربط در کانال دسترسی بندر بوشهر برگزار شد.

تین نیوز

بوشهر- سید ابوالحسن جعفری| سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: به منظور ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی ، مانور همزمان مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی با مشارکت دریابانی استان بوشهر در کانال دسترسی بندر برگزار گردید.

ارجمندزاده افزود: یکی از موارد متمایز این مانور استفاده از ظرفیت پروازی جایرو پلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بوده که جهت  پایش های هوایی سواحل استان بمنظور مقابله با آلودگی نفتی و عملیاتهای جستجو و نجات دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس سناریو تعیین شده، در پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر توسط جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، آلودگی نفتی در محدوده شمال  اسکله یک به وسعت  ۳۰۰ متر مشاهده شد و طی اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرارهای دریایی ، تیم یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان و تیم مقابله با آلودگی جهت ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام گردید و جایروپلین به فرودگاه بوشهر بازگشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ادامه به خبرنگار تین نیوز گفت:در بازید و بررسی ها ی اولیه مشخص شد یک نفراز ملوانان اسکله نیز درهنگام سانحه  در دریا سقوط نموده و مفقود شده است. با تایید این موضوع بلافاصله هماهنگی لازم انجام شد و علاوه بر اعزام تیم مقابله با آلودگی، عملیات جستجو و نجات نیز آغاز گردید.

وی اضافه کرد: براین اساس شناورهای ناجی ۹ از لنگرگاه خارجی، شناور ناجی ۲ از اسکله ۱۵ و شناورهای دریابانی از پایگاه دریابانی و جایروپلین بندر از فرودگاه به موقعیت اعزام شدند تا بر اساس الگوی جستجوی موازی، نفر مفقودی را پیدا نمایند. شایان ذکر است در این مانور جهت سنجش توان عملیاتی از مانکن(آدمک) استفاده شد.

ارجمندزاده گفت: بر اساس الگوهای اعلامی و با توجه به جریان جزر آب، گشت زنی در موقعیت شمال بندر آغاز شد و ابتدا موقعیت نفر مفقودی توسط جایروپلین مشخص و به شناورها اعلام گردید و در اولین فرصت توسط شناور ناجی ۹ از آب گرفته شد و در اسکله ۱۵ به آمبولانس تحویل گردید.

ارجمندزاده افزود: همزمان با عملیات جستجو و نجات،  تیم مقابله با آلودگی،  با اعزام شناورهای  یادگار ، خلیج فارس و تاسوعا به همراه تجهیزات لازم و شناور احسان به عنوان شناور طناب‌گیر به موقعیت، عملیات مقابله با آلودگی را انجام دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به جریان آب و به منظور محصور نمودن آلودگی، عملیات بوم اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده صحنه، عملیات جمع آوری لکه‌های نفتی و پاک‌سازی نیز انجام گردید.

وی اضافه کرد: همه تیم‌های شرکت کننده‌ مانور را طبق سناریو و با رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای لازم با موفقیت به پایان رساندند.

گفتنی است ، در پایان مانور نیز جلسه ارزیابی مانور با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معاونین و عوامل درگیر در مانور  در سالن جلسات برج بندر برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.