| کد خبر: 209883 |

◄ کرونا کشنده تر است یا تلفات تصادفات رانندگی ایران؟

هرسال با آغاز نوروز یکی از جدی‌ترین دغدغه‌ها در میان مسئولان، شمار جان‌باختگان حوادث رانندگی است، چراکه در این ایام با افزایش حجم سفرها، تصادفات رانندگی نیز افزایش می‌یابد اما در سال ۹۹ نگرانی پیرامون کرونا، دغدغه اصلی مسئولان شد.

تین نیوز

هرسال با آغاز نوروز یکی از جدی‌ترین دغدغه‌ها در میان مسئولان، شمار جان‌باختگان حوادث رانندگی است، چراکه در این ایام با افزایش حجم سفرها، تصادفات رانندگی نیز افزایش می‌یابد اما در سال ۹۹ نگرانی پیرامون کرونا، دغدغه اصلی مسئولان شد.

به گزارش تین نیوز، یک ماه قبل از فرارسیدن نوروز همه‌چیز در کشور برای آغاز سفرهای مردم فراهم بود اما در این میان مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا همه معادلات را بر هم زد. 

در این میان اما گرچه سفرهای نوروزی تقریباً متوقف شد و به‌تبع آن تصادفات رانندگی در کشور نیز کاهش یافت، اما امسال این کرونا بود که جای تصادفات درگرفتن جان شهروندان در ایام نوروز را به خود اختصاص داده بود.

بر اساس آمار منتشرشده وزارت بهداشت، اگر زمان ورود کرونا به کشور را اول اسفند بدانیم تاکنون 5 هزار و 209 نفر جان خود را براثر این بیماری ازدست‌داده‌اند درحالی‌که تصادفات جاده‌ای در این دو ماه تنها جان 697 نفر را گرفته است. 

به گزارش خبرنگار تین نیوز این درحالی‌که است که در 2 ماه اسفند 97 و فرودین 98 تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ هزار و 698 نفر شده است. 

مقایسه آمارها نشان می‌دهد به طور میانگین روزانه حدود 86 نفر براثر کرونا جان خود را از دست‌داده‌اند و میانگین مرگ‌ومیر روزانه براثر تصادفات جاده‌ای 56 نفر است.

اما واقعیت این است که کرونا به‌احتمال قریب‌به‌یقین یک بیماری فصلی یا کوتاه‌مدت و بعد از مدتی قابل‌ درمان محسوب می‌شود، اما تاکنون فریادرسی برای درمان فاجعه تصادفات رانندگی ایران یافت نشده است.

از طرفی چند وقت دیگر تب‌وتاب اخبار کرونا و تلفات ناشی از ویروس به پایان می‌رسد اما باید پرسید که تلفات ناشی از سوانح رانندگی نیز به پایان خواهد رسید؟! و اینکه آیا مردم مانند جدی گرفتن ویروس کرونا، رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی را نیز جدی می‌گیرند یا خیر؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر 0 0

    واقعاً همینطوره

  • عبدالله خانعلی 0 0

    با سلام ، با عرض پوزش بهتر بود نویسنده مقاله خود را معرفی می کردند تا مخاطب بداند طرف صحبت چه شخصیتی است ، ولی اگر بخواهیم ریشه ای ، عقیق و از دیدگاه آسیب شناسی به موضوع نگاه کنیم ، با وجود خودرو های بی کیفیت ساخت داخل و با قطعات به مراتب بی کیفیت تر چینی ، تلفات حوادث جاده ای به مراتب بیشتر از ویروس کرونا بوده و خواهد بود ، کرونا موقتی و تعداد فوتی هایش هم محدود خواهد بود ، بالاخره روزی هم خواهد رفت ، ولی حوادث جاده ای همیشگی و آمار آن هم هر روز رو به افزایش است ، زیرا در اعلام آمار تلفات جاده ای بر فرض قبول صحت آمار اعلام شده ، آمار فوتی هایی که در صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند ثبت می شوند و جزو آمار محسوب می شوند ، حال آنکه تعداد زیادی از فوتی های حوادث تصادفات جاده ای که در آمار ها به آنها اشاره ای نمی شود ، مدتی بعد از تصادف بر اثر عوارض تصادف فوت می کنند و پزشکان بدلیل عدم اطلاع از اینکه متوفی قبلا تصادف کرده است در گواهی فوت ایشان عوارض یا بیماری که در آن مقطع تشخیص می دهند که ممکن است بیمار بر اثر آن فرد فوت شده بعنوان دلیل فوت اعلام می کنند ،