| کد خبر: 203223 |

لحظه به لحظه با سانحه کرمان: تعداد قربانیان به 78 نفر رسید + تصاویر و فیلم

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند.

تین نیوز

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند.

به گزارش تین نیوز، پیرحسین کولیوند تصریح کرد: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خبرهای این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند. مراسم تشییع سردار سپهبد سلیمانی صبح امروز با حضور جمعیت انبوه مردم استان کرمان و استان های همجوار در شهر کرمان برگزار شد.

KVHJbeCui39s

ساعت 13:17: تعداد جان باختگان ازدحام جمعیت در کرمان ۳۵ نفر و تعداد مصدومان ۴۸ نفر اعلام شده است.

ساعت 13:58: کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فوت و مجروح شدن تعدادی از عزاداران را در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان تایید کرد و گفت: همه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند. جهانپور گفت: ازدحام جمعیت در یکی دو نقطه از جاهایی که تراکم جمعیت وجود داشت باعث شد عده ای از مردم زیر دست و پا و  ازدحام بمانند و در این حادثه تعدادی از عزاداران دچار آسیب شدند که در بین آنان زن و مرد و سالمند و نوجوان وجود دارد.

ساعت 14:22: رئیس سازمان اورژانس کشور عدد 35 نفر تلفات را رد کرد و گفت: تا این لحظه ۳۲ نفر از تشییع کنندگان در کرمان جان باخته اند.

iY2CxcpH812B

ساعت 14:30: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، تاکنون پیکر تعدادی از جانباختگان حادثه کرمان به پزشکی قانونی استان منتقل و برای چهار تن از آنان جواز دفن صادر شده است.اسامی پیکر های تعیین هویت شده به شرح زیر است:

۱- سیدجلال جلالی فرزند سیدتقی (استان فارس)

۲- فاضل تب فرزند عبدالحسین (شهرستان بندرعباس)

۳- ابوالفضل زابلی فرزند ابراهیم (شهرستان بم)

۴- جهان رنجبری فرزند عباس (شهرستان بندرعباس)

ساعت 15:16: رئیس سازمان اورژانس کشور در تازه ترین آمار قربانیان حادثه اعلام کرد: تاکنون حدود ۴۰ نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست داده اند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شده اند. به گفته کولیوند ارائه خدمت به این افراد در بیمارستان های کرمان درحال انجام است. 

ساعت 15:14: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مصدومان حادثه کرمان را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: آمار دقیق فوتی های این حادثه هنوز مشخص نیست.

مصدومان حادثه کرمان مصدومان حادثه کرمان/عکس: AFP

ساعت 15:50:  تسلیت سفارت فرانسه؛ به دنبال حادثه غم انگیز ازدحام جمعیت که به تازگی در کرمان به وقوع پیوست، سفارت فرانسه در ایران به خانواده قربانیان پرتعداد حادثه صمیمانه تسلیت می گوید و برای زخمی های حادثه بهبودی عاجل آرزو می کند.

ساعت 16:00: منابع خبری در استان کرمان در گفت وگو با ایرنا ضمن تأیید خبر درگذشت شماری از هموطنان اعلام کردند که این افرادِ اغلب مسن، در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده اند.

ساعت 16:20: مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان می گوید: بیش از ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند و بیشتر این افراد جان باخته مرد هستند. در عین حال به گفته  رییس مرکز اورژانس کرمان تعداد مصدومان حادثه ظهر امروز مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در کرمان ۲۱۲ نفر بوده است که تعداد انگشت شماری از مصدومان حال وخیمی دارند.

156877555

وزیر بهداشت از مصدومان حادثه کرمان عیادت کرد/ عکس: ایرنا

ساعت 16:30:  ایسنا در گزارشی نوشت: در بیمارستان شهید باهنر کرمان در مجموع 65 نفر آسیب دیده تحت مداوا قرار گرفتند که از این میان 13 نفر شامل 9 زن ( 3 دختر بچه ) و 4 مرد (یک پسر بچه ده ساله) در بدو ورود فوت شده اند. هم چنین در این بیمارستان هم اکنون 12 نفر از آسیب دیدگان و مصدومان مراسم تشییع پیکر بستری هستند و 40 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده و مرخص شده اند.به نوشته ایسنا، فشردگی جمجمه، شکستن استخوان ها و خفگی مهمترین عوامل جان باختگان هموطنان در  مواردی بوده است که به این بیمارستان مراجعه کردند.همچنین این بیمارستان که مرجع رسیدگی به مصدومان تروما ست با آسیب دیدگانی مواجه بودند که بیشتر پیچ خوردگی، شکستگی و کوفتگی را در اندام شان داشته اند. بیمارستان شفا دیگر بیمارستان شهر کرمان که پاسخگوی آسیب دیدگان حادثه امروز بوده است حدود 60 مورد پذیرش مصدومان را داشته است که شامل مصدومان مداوای سرپایی و بستری می شد.هم چنین در این بیمارستان 38 نفر از هموطنان جان باختند که از این میزان 15 نفر زن و مابقی مرد بودند.در این بیمارستان، 2 نفر از آسیب دیدگان در معرض تهدید حیات قرار دارند.هم چنین در بیمارستان شهید افضلی پور 3 مصدوم مراجعه کردند که مراحل درمان آنها در حال انجام است. در بیمارستان پیامبر اعظم نیز تا این لحظه 19 نفر آسیب دیده پذیرفته شده اند که خوشبختانه از این تعداد هیچ کدام جان خود را از دست نداده اند.

61534994

ساعت 17:02: رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در مراسم خاکسپاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان به معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا سریعاً به وضعیت مصدومان و خانواده های بازماندگان رسیدگی نمایند.

ساعت 19:26: رئیس سازمان اورژانس اعلام کرد: در ازدحام بسیار زیاد تشییع در کرمان متاسفانه ۵۶ نفر جان باختند. به گفته کولیوند، در این حادثه ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شدند که بلافاصله به بیمارستان اعژام شدند و خدمات درمانی به آن ها ارائه شد. از جان باختگان ۳۵ نفر مرد و ۲۱ نفرخانم هستند. 

ساعت 20:39: بخش خبری 20:30 در گزارشی عنوان کرد که افزایش یکباره جمعیت در کوچه ای باریک عامل حادثه کرمان بوده است.

ساعت 09:06: هجده دی ماه:  شفقنا گزارش داد: آخرین آمار قربانیان تشییع جنازه در کرمان به عدد ۷۸ رسید. طبق آخرین اخبار، تعداد جنازه های بیمارستان شفا ۳۷ نفر شامل ۲۳ زن، ۸ مرد و بقیه کودک از تمامی نقاط ایران است. ۱۵ جسد در بیمارستان باهنر، ۷ جسد در بیمارستان کلاهدوز ( فاطمه الزهرا) وابسته به نزسا و ۱ نفر در بیمارستان تامین اجتماعی هستند.  بر اساس این گزارش، تمامی متوفیان به دلیل خفگی ناشی از ازدحام و فشار جمعیت جان داده اند و هویت برخی اجساد نامشخص است.

ساعت 10:16؛ هجدهم دی ماه : مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: احتمال افزایش تعداد جان باختگان این مراسم وجود دارد که در این صورت مراتب در اسرع وقت از سوی رسانه هااعلام خواهد شد

هشدار: فیلم حاوی صحنه های دلخراش است

حجم ویدیو: 2.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    شهید