| کد خبر: 197502 |

◄ قول مساعد معاون وزیر کشور برای تخصیص قطار به متروی شیراز

برای کاهش سرفاصله متروی شیراز، تلاش داریم یک رام قطار به خط یک متروی این کلانشهر اختصاص یابد.

تین نیوز

 معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: برای کاهش سرفاصله متروی شیراز، تلاش داریم یک رام قطار به خط یک متروی این کلانشهر اختصاص یابد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهدی جمالی‌نژاد در بازدید از عملیات اجرایی خط دو قطار شهری شیراز گفت: شهرداری شیراز تلاش دارد تا فاز نخست این خط را در پایان سال 99 به بهره برداری برساند و در این راستا عملیات اجرایی آن طی سه شیفت انجام می شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه از هم اکنون باید برای واگن های خط دو مترو نیز پیش بینی های لازم انجام شود، افزود: اگر این سرعت و جدیت برای تکمیل خطوط قطار شهری شیراز ادامه یابد و وزارت کشور نیز بتواند از نظر ریالی، اعتباری و تامین واگن ها از متروی این کلانشهر پشتیبانی کند، شاهد بهره برداری از خطوط مترو در شیراز خواهیم بود.

جمالی‌نژاد در این بازدید که با حضور شهردار شیراز، معاون عمرانی استاندار فارس و جمعی از مدیران شهری و کشوری انجام شد، گفت: همه ما در شهرداری شیراز، استانداری فارس و وزارت کشور باید همت کنیم تا ابرپروژه متروی شیراز که از اساسی ترین پروژه های شهری است به بهره برداری برسد.

معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: طی دو سال متوالی با تخصیص اوراق مشارکت از نظر ریالی به احداث قطار شهری شیراز کمک کردیم و سال آینده نیز از این جهت به شهرداری شیراز کمک می شود.

وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شیراز افزود: نیازمند آماده سازی زیرساخت های از جمله خطوط مترو در این کلانشهر هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برای رایزنی درباره بودجه شهرداری به ویژه تخصیص اوراق مشارکت به قطارشهری این کلانشهر استفاده کرد.

جمالی‌نژاد همچنین پیشنهاد تشکیل تیم اقتصادی برای بررسی روش های مختلف تامین مالی پروژه قطارشهری شیراز را به مجموعه مدیریت شهری داد.

معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با همت و پشتکار مجموعه شهرداری شیراز مشکلات اعتباری پروژه ها و مطالبات دستگاه های مختلف که در ابتدای کار موجب نگرانی مجموعه جدید مدیریت شهری شیراز شده بود، هم اکنون حل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.