| کد خبر: 188902 |

◄ آغاز بازسازی 20 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل

جمالی نژاد در آق قلا اعلام کرد: تکمیل پرونده بیش از 56هزار واحد مسکونی خسارت دیده برای دریافت تسهیلات و معرفی 25 هزار پرونده به بانک ها

تین نیوز

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده اعلام کرد: مصوبه اخیر هیات وزیران خیلی از مشکلات بازسازی و نوسازی در مناطف سیلزده را حل کرد و به موجب این تصویبنامه مبلغ29 هزارو 130 میلیارد ریال برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل در بخشهای مختلف 18 استان پرداخت می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که پنجشنبه دوم خرداد در آیین متمرکز کلنگ زنی ساخت و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده کشوردر روستای تازه آباد آق قلا سخن می گفت، افزود: 25هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و همچنین مبلغ 7هزار و 460 میلیارد ریال برای مرمت زیرساخت های آسیب دیده از سیل از طریق تملک دارایی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در 21 استان کشور، بیش از 169 هزار و 377 واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل های اخیر در کشور آسیب دیده اند که از این تعداد 11هزار و 864 واحد در شهرها و 56هزار و 469 واحد در روستاها باید دوباره احداث شوند.

جمالی نژاد اضافه کرد: 101هزار و 62 واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیرات هستند.

وی افزود: در اثر سیل به 109هزار و 832 واحد مسکونی نیز خسارت معیشتی وارد شده است.

دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در ادامه گفت: بنیاد مسکن به عنوان مجری بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، تاکنون پرونده 56هزار و 550 متقاضی را برای دریافت تسهیلات تکمیل کرده است که از این تعداد 25 هزار و 629 متقاضی به بانک معرفی تا تسهیلات برای 7 هزار و 403 واحد احداثی و 18 هزارو 236 واحد تعمیری دریافت نمایند.

جمالی نژاد افزود: بانک های عامل در چارچوب مصوبه دولت تاکنون با مالکان 2 هزار و 482 واحد مسکونی برای دریافت وام، قرارداد بسته اند.

وی همچنین گفت: با توجه به وقوع سیل گسترده در 21 استان کشور برای نخستین بار قرارگاه سازندگی در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور راه‌اندازی شده و کمیته های مختلفی ذیل آن تشکیل شده که یکی از آنها کمیته بازسازی و نوسازی است، که هر هفته شرایط را ارزیابی و اطلاع رسانی خواهند کرد.متناظر این قرارگاه در استانها هم قرارگاه هایی تشکی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و نهادها طبق تعهدی که کرده اند در حال فعالیت جدی در زمینه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده می باشند، گفت: تلاش دست اندرکاران امر اینست که طبق برنامه زمان بندی که رییس جمهوری محترم اعلام نمودند کار تعمیرات تا دو سه ماه آینده و کار نوسازی تا پایان سال انجام شود.

وی اضافه کرد: گار ساخت 20 هزار دستگاه واحد مسکونی از سوی بسیج سازندگی امروز در آق قلا شروع شد و بنباد مسکن و ستاداجرایی حضرت امام هم در حال انجام امور محوله هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.