| کد خبر: 267925 |

رکورد جدید در مجتمع بندری کاسپین

از سیزدهم تا ۱۴ بهمن ماه جاری، مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به کسب حد نصاب جدید در خدمات رسانی به کشتی های تجاری رسید و بر این اساس طی ۲۴ ساعت کاری، کالاهای ۵ کشتی با حجم ۱۳ هزار تن در این بندر تخلیه شد.

تین نیوز

 از سیزدهم تا ۱۴ بهمن ماه جاری، مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به کسب حد نصاب جدید در خدمات رسانی به کشتی های تجاری رسید و بر این اساس طی ۲۴ ساعت کاری، کالاهای ۵ کشتی با حجم ۱۳ هزار تن در این بندر تخلیه شد.

طی این مدت از مجموع ۵ شنارو تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری کاسپین ۳ کشتی جنرال گارکو، یک شناور تانکر روغن خام خوراکی و یک فروند کشتی کانتینری بود که از این میزان ۸۳۳۶ تن کالای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی-صنعتی تخلیه و ۴۶۳۲ تن کالا جهت صادرات به کشورهای حاشیه دریای کاسپین بارگیری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در راستای تأمین مواد اولیه مصرفی کارخانجات داخلی کالاهای وارداتی به اسکله های مجتمع بندری کاسپین شامل روغن خام خوراکی، ذرت و جو و همچنین لوازم یدکی بوده و در عین حال سبد کالاهای صادر شده نیز مشتمل بر مصالح ساختمانی، محصولات شیمیایی(سنگ گرانیت، سنگ تراورن،گرانول، کاشی و آجر نسوز، کامپونت، پلی اتیلن، کربنات کلسیم، کیسه خالی)، پودر نمک و نمک کلوخه ای بود که به بازارهای مصرف کشورهای حاشیه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر شدند.

از نکات جالب توجه حد نصاب به دست آمده توسط مجتمع بندری کاسپین تقارن زمانی این رکورد با افتتاح قریب الوقوع طرح اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری است که در آینده نزدیک با وصل شدن به شبکه ریل داخلی نه تنها شاهد متصل شدن دو دریای شمالی و جنوبی ایران به یکدیگر خواهیم بود؛ بلکه مهمترین زیرساخت فعال سازی کریدور شمال جنوب تکمیل شده و زمینه مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فرآهم می شود.

گفتنی است توسعه زیرساخت های بندری و ایفای نقش بیشتر در دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت بین المللی از سوی بنادر انزلی و کاسپین به عنوان دو بندر محدوده این منطقه با هم افزایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی بوده که در سال های اخیر موجبات شکوفایی تجارت از طریق بنادر گیلان را پدیدار کرده و این دو بندر با بهره مندی از مزیت های رقابتی قانونی مناطق آزاد نقش ویژه ای در توسعه مناسبات تجاری کشورمان با اوراسیا همچنین فعال سازی کریدور شمال جنوب با استفاده از حمل و نقل ترکیبی ایفا کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟