| کد خبر: 226508 |

در پی فرود نیامدن هواپیمای ترکیه‌ای در فرودگاه امام و رفتن خلبان این پرواز به باکو، وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا مکالمات خلبان این پرواز و دلیل رفتار و تصمیمش برای فرود در باکو بررسی شده و نماینده این شرکت هواپیمایی درباره این مسئله توضیح دهد.

تین نیوز

در پی فرود نیامدن هواپیمای ترکیه‌ای در فرودگاه امام و رفتن خلبان این پرواز به باکو، وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا مکالمات خلبان این پرواز و دلیل رفتار و تصمیمش برای فرود در باکو بررسی شده و نماینده این شرکت هواپیمایی درباره این مسئله توضیح دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بامداد شنبه هفته جاری شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه همزمان با شنیده شدن آژیر در تهران هواپیمای ترکیش‌ایرلاینز در فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرده است و در پی آن شایعات دیگری در شبکه‌های اجتماعی پر شد اما دقایقی بعد همه این شایعات تکذیب شده و فرود نیامدن هواپیمای ترکیه ای به دلیل آب و هوای نامساعد در فرودگاه امام خمینی (ره) جای آن را گرفت.

در ادامه اما رفتن خلبان این پرواز خارجی به سمت باکو و ننشستن او در یکی از فرودگاه های کشور محل ابهام و سوال شد که البته به گفته تورج دهقان زنگنه - رییس سازمان هواپیمایی کشوری- این رفتار خلبان تخلف نبوده و او بر اساس طرح پروازی اعلام شده اش باکو را به عنوان فرودگاه جایگزین انتخاب کرده است.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در این باره به ایسنا گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم تا مکالمات خلبان را با برج مراقبت را بررسی کند و از نماینده ترکیش ایرلاینز راجع به این رفتار خلبان توضیح بخواهد چرا که این پرواز در ایران انجام شده و می توانست فرودگاه جایگزین خلبان فرودگاه اصفهان باشد.

وی افزود: مهمتر از این مسئله این است که همزمان با ننشستن هواپیمای ترکیه ای در فرودگاه امام خمینی (ره)، هواپیمای ایران ایر در همین فرودگاه به زمین می‌نشیند و دید باند فرودگاه نیز در آن زمان ۵۰۰۰ متر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از سوی دیگر برج مراقبت نیز به خلبان دسترسی داده که در باند می تواند فرود بیاید اما اینکه خلبان با قوانین ایران در این زمینه آشنایی نداشته است و حاشیه‌هایی که پیرامون آن در فضای مجازی و رسانه‌ها و تلویزیون‌های خارجی توسط دشمن راه افتاده است، باید اینها برررسی شود و ترکیش ایرلاینز در این رابطه توضیح بخواهد.

اسلامی تاکید کرد: که بر اساس قانون خلبان اختیار دارد و می تواند تصمیم بگیرد که کدام فرودگاه را به عنوان فرودگاه جایگزین یا کمکی انتخاب کند اما حادثه یا شرایط خاص و غیر عادی در ایران نبوده است و بنابراین باید بابت انجام این نوع اقدام و تصمیم گیری‌اش توضیح بدهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین