۴۰ هزار نیروی کار بندرعباس نیازمند قطار شهری هستند
رییس خانه کارگر هرمزگان گفت: حدود ۴۰ هزار نفر در صنایع غرب شهر بندرعباس مشغول به کار هستند که بایستی برای ایمنی و تسریع در سفر آنان، قطار شهری در این مسیر احداث شود.

اسماعیل حاجی زاده گفت: هم اکنون ۴۰ هزار نیروی کار در صنایع غرب بندرعباس با خودروهای شخصی یا اتوبوس، بین شهر بندرعباس و صنایع مستقر در غرب این شهر مانند فولادها، پالایشگاه ها، کشتی سازی و بندر شهید رجایی جابه جا می شوند که بایستی برای ایمنی و تسریع در سفر آنان، قطار شهری در این مسیر احداث شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حاجی زاده ادامه داد: تردد کامیون ها و کشنده های سنگین به اضافه مردم عادی هم در این مسیر انجام می شود که ترافیک بالایی را ایجاد می کند و گاهی تصادف هایی که در طول مسیر رخ می دهد مانع از به موقع رسیدن کارگران و کارمندان مستقر در این بخش صنعتی شهر می شود.
رییس خانه کارگر هرمزگان اشاره کرد: همچنین نبود قطار شهری، هزینه هنگفتی را به بیت المال و صنایع مستقر در آن منطقه وارد می کند و برای شهری که بیشتر تجارت کشور از طریق آن انجام می شود زیبنده نیست از داشتن یک قطار شهری محروم باشد.
وی تأکید کرد: ایجاد این قطار شهری که از نیازهای مهم شهروندان و به خصوص کارکنان و شرکت های مستقر در غرب شهر بندرعباس بوده علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها موجب ایمن تر شدن مسیر و تردد حتی برای ساکنان روستاهای اطراف خواهد شد.
رییس خانه کارگر هرمزگان گفت: تصور کنید پنج هزار کارگر پالایشگاه نقت ستاره خلیج فارس و یا به همین نسبت نیروی انسانی پالایشگاه نفت بندرعباس، کشتی سازی و شهید رجایی و روستاهای اطراف بتوانند چنین امکانی در اختیار داشته باشند چه آثاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صرفه جویی سوخت، صرفه جویی هزینه های ناشی از تصادف هایی که دیگر کمتر به وقوع خواهد پیوست خواهد داشت.
حاجی زاده افزود: صنایع، بنگاه ها و فعالان اقتصادی از چنین اقدامی استقبال می کنند و امیدواریم شهرداری بندرعباس و سایر ارگان های مسوول برای ایجاد این زیرساخت مهم حمل و نقلی اقدام کنند.
استاندار هرمزگان دوم شهریور ماه سال گذشته در این خصوص گفته بود: با توجه به اینکه این برنامه هنوز در فرآیند طراحی و جذب سرمایه گذار قرار دارد اجرای آن زمان بر است و در خصوص خط ریلی هم ۲ مساله در استان داریم.
رییس شورای اداری هرمزگان گفت: اگر بخواهیم ۱۰۰ واحد سرعت پایین قطارها را حل کنیم ۵۰ واحد مربوط به لوکوموتیو و ۵۰ درصد هم مربوط به زیرساخت های ریلی است که تحریم ها باعث شد نتوانیم ناوگان ریلی را تجهیز کنیم.
وی اشاره کرد: در خصوص ریل هم سخت افزار و هم نرم افزار مطرح است و این نیازمند تمرکز ویژه ای بوده و دولت به ریل به عنوان سیستم حمل و نقل نزدیکتر به عدالت توجه ویژه ای دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.