۴۰ هزار نیروی کار بندرعباس نیازمند قطار شهری هستند
رییس خانه کارگر هرمزگان گفت: حدود ۴۰ هزار نفر در صنایع غرب شهر بندرعباس مشغول به کار هستند که بایستی برای ایمنی و تسریع در سفر آنان، قطار شهری در این مسیر احداث شود.

اسماعیل حاجی زاده گفت: هم اکنون ۴۰ هزار نیروی کار در صنایع غرب بندرعباس با خودروهای شخصی یا اتوبوس، بین شهر بندرعباس و صنایع مستقر در غرب این شهر مانند فولادها، پالایشگاه ها، کشتی سازی و بندر شهید رجایی جابه جا می شوند که بایستی برای ایمنی و تسریع در سفر آنان، قطار شهری در این مسیر احداث شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حاجی زاده ادامه داد: تردد کامیون ها و کشنده های سنگین به اضافه مردم عادی هم در این مسیر انجام می شود که ترافیک بالایی را ایجاد می کند و گاهی تصادف هایی که در طول مسیر رخ می دهد مانع از به موقع رسیدن کارگران و کارمندان مستقر در این بخش صنعتی شهر می شود.
رییس خانه کارگر هرمزگان اشاره کرد: همچنین نبود قطار شهری، هزینه هنگفتی را به بیت المال و صنایع مستقر در آن منطقه وارد می کند و برای شهری که بیشتر تجارت کشور از طریق آن انجام می شود زیبنده نیست از داشتن یک قطار شهری محروم باشد.
وی تأکید کرد: ایجاد این قطار شهری که از نیازهای مهم شهروندان و به خصوص کارکنان و شرکت های مستقر در غرب شهر بندرعباس بوده علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها موجب ایمن تر شدن مسیر و تردد حتی برای ساکنان روستاهای اطراف خواهد شد.
رییس خانه کارگر هرمزگان گفت: تصور کنید پنج هزار کارگر پالایشگاه نقت ستاره خلیج فارس و یا به همین نسبت نیروی انسانی پالایشگاه نفت بندرعباس، کشتی سازی و شهید رجایی و روستاهای اطراف بتوانند چنین امکانی در اختیار داشته باشند چه آثاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صرفه جویی سوخت، صرفه جویی هزینه های ناشی از تصادف هایی که دیگر کمتر به وقوع خواهد پیوست خواهد داشت.
حاجی زاده افزود: صنایع، بنگاه ها و فعالان اقتصادی از چنین اقدامی استقبال می کنند و امیدواریم شهرداری بندرعباس و سایر ارگان های مسوول برای ایجاد این زیرساخت مهم حمل و نقلی اقدام کنند.
استاندار هرمزگان دوم شهریور ماه سال گذشته در این خصوص گفته بود: با توجه به اینکه این برنامه هنوز در فرآیند طراحی و جذب سرمایه گذار قرار دارد اجرای آن زمان بر است و در خصوص خط ریلی هم ۲ مساله در استان داریم.
رییس شورای اداری هرمزگان گفت: اگر بخواهیم ۱۰۰ واحد سرعت پایین قطارها را حل کنیم ۵۰ واحد مربوط به لوکوموتیو و ۵۰ درصد هم مربوط به زیرساخت های ریلی است که تحریم ها باعث شد نتوانیم ناوگان ریلی را تجهیز کنیم.
وی اشاره کرد: در خصوص ریل هم سخت افزار و هم نرم افزار مطرح است و این نیازمند تمرکز ویژه ای بوده و دولت به ریل به عنوان سیستم حمل و نقل نزدیکتر به عدالت توجه ویژه ای دارد.
اینا بفکر دزدی کردن هستن ن خدمات دادن ب مردم هرمزگان