| کد خبر: 235504 |

نشست مشترک فعال سازی کریدور بین المللی شمال جنوب با محوریت مناطق آزاد ایران و روسیه با حضور «سعید محمد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیران اقتصادی دولت روسیه برگزار شد.

تین نیوز

 نشست مشترک فعال سازی کریدور بین المللی شمال جنوب با محوریت مناطق آزاد ایران و روسیه با حضور «سعید محمد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و جمعی از مدیران اقتصادی دولت روسیه در محل دبیرخانه شورای عالی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این نشست به منظور ارائه راهکارها و پیشنهادهای طرفین ایرانی و روسی به منظور تسریع در راه اندازی کریدور بین المللی شمال جنوب و همچنین جذب سرمایه گذاری و توسعه هر چه سریع‌تر بندر کاسپین برگزار شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست با تاکید بر همکاری طرفین بر تسریع روند راه اندازی کریدور شمال جنوب گفت: با توجه به اهداف مشترک ایران و روسیه در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی می‌توانیم در کنار هم به عنوان دو کشور همسایه روند تسریع این همکاری‌ها را پوشش دهیم.

سعید محمد، به ابعاد اقتصادی و ژئوپولیتیکی کریدور شمال جنوب اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این کریدور در خصوص مباحث اقتصادی کاهش هزینه، افزایش کیفیت حمل و نقل، کاهش زمان، صرفه جویی در هزینه‌های اضافی و در کنار آن ابعاد راهبردی و امنیتی را شاهد خواهیم بود. راه اندازی این کریدور نه تنها توسعه اقتصادی برای ایران و روسیه را به همراه دارد بلکه برای سایر کشورهای منطقه بخصوص کشورهای چین و هند نیز از این همکاری‌های مشترک منتفع خواهند شد.

وی به ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی و بندری در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به مشخص بودن راهبرد باید به دنبال راهکار باشیم. باید هریک از وظایف کشورهای ایران و روسیه احصاء شوند و هر یک با توجه به چارچوبی که دارند به انجام کارها سرعت ببخشند. با کمک ظرفیت‌های موجود در حوزه بندری می‌توانیم در زمینه ساخت شناور، تکمیل اسکله رو-رو، تکمیل موج شکن مجتمع بندری کاسپین و راه آهن رشت کاسپین نیز همکاری مشترک بین مناطق آزاد دو کشور و وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم.

این مقام مسئول در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور پیشنهاد داد: این سرمایه گذاری ها می‌تواند از طریق شرکت‌های مشترک و بهره برداری مشترک از احداث بندر کاسپین انجام شود، البته این امر مستلزم لایروبی رودخانه ولگا است و در این صورت استفاده از کریدور شمال جنوب توسعه جدی یافته و اقتصادی خواهد بود. ما در کشور بزرگترین تجهیزات لایروبی را در خلیج فارس در اختیار داریم و استفاده از توان شرکت‌های ایرانی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

سعید محمد اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود کارگروه مشترکی در این خصوص تشکیل شود و موضوعات از طریق نمایندگان طرفین ایران و روسیه و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی پیگیری و راهکارهایی به منظور سرعت بخشیدن به کار ارائه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید