◄ تصویب سند ملی ترانزیت / تعیین اولویت های توسعه کریدور ترانزیتی و راهبردهای رونق ترانزیت ایران
سند ملی ترانزیت شامل اهداف و راهبردهای رونق ترانزیت و فهرست پروژه های عمرانی، اقدامات مدیریتی و تقسیم کار بوده و به منظور ایجاد بستری مناسب و موثر برای طراحی ابتکار عمل های چند جانبه منطقه ای و تعیین اولویت های توسعه کریدور ترانزیتی با هدف کمی حداقل 40 میلیون ترانزیت سالانه تهیه شده است.
بر اساس برنامه هفتم پیشرفت برای رونق ترانزیت، ستاد ملی ترانزیت تشکیل شده و سند راهبردی به نام سند ملی ترانزیت به تصویب رسیده که شامل اهداف و راهبردهای رونق ترانزیت و فهرست پروژه های عمرانی، اقدامات مدیریتی و تقسیم کار است.
به گزارش تین نیوز، این سند به منظور ایجاد بستری مناسب و موثر برای طراحی ابتکار عمل های چند جانبه منطقه ای و تعیین اولویت های توسعه کریدورهای ترانزیتی با هدف کمی حداقل 40 میلیون ترانزیت سالانه از ایران، برای افق پنج ساله تهیه شده است.
سند ملی ترانزیت ( متن سند )، یک نقشه راه با هدف بهره وری سهم ایران در زنجیره ارزش منطقه ای و فرامنطقه ای و توسعه زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی در جهت تحقق اسناد بالادست اعم از سیاست کلی نظام در ارتباط با حمل و نقل، سیاست های کلی آمایش سرزمین، سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت کشور، سیاست های کلی توسعه دریا محور و ... همچنین اجرای توافقات و تفاهم های منطقه ای و بین المللی به ویژه کریدورهای ترانزیتی است.
نامه وزیر مبنی بر تصویب سند ملی ترانزیت اینجاست.
کشوری که همه کالاها و سوخت و انرزی آن ارزانتر از همسایگان است در واقع همواره توسط مفسدینردر حال غارت است...غارتی بدتر از غارت آمریکایی.....
افتضاح بود سند. با این سند فکر نکنم تغییر خاصی ایجاد شود. طرح های تاریخی و ایجاد کننده تحول من در این سند نمی بینم.
بطور مثال خط آهن ایران_ هرات_بلخ_ اشکاشم_تاجیکستان_چین این مهمترین خط هست که امکان اتصال کوتاه و سریع و ارزان به چین را میسر میکند.
در ادامه مسیر خط آهن شلمچه_بصره_عربستان_قاهره_آفریقا این مهمترین خطوط ایجاد کننده تحول هستند.