| کد خبر: 118787 |

تین‌نیوز| معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: با تصویب بودجه از سوی مجلس و حمایت دولت، شهرداری تهران عملیات احداث خط مترو تهران – اسلامشهر را آغاز خواهد کرد .

مازیار حسینی در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با اشاره به اتصال خط 3 مترو به اسلامشهر گفت: مترو اسلامشهر ، خطی مجزا مانند خط مترو تهران – کرج خواهد بود و تنها با احداث یک ایستگاه تبادلی به خط 3 مترو تهران متصل می شود .
وی با بیان اینکه مصوبات ساخت مترو اسلامشهر را در شورای عالی ترافیک مطرح و دنبال کرده ایم، تصریح کرد: مطالعات اجرایی این خط اغاز شده است و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی اسلامشهر جانمایی ایستگاه ها نیز صورت گرفته است و از نظر شهرداری تهران احداث خط مترو تهران - اسلامشهر بلا مانع است .

معاون شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در صورت تامین منابع مالی خط مترو تهران - اسلامشهر از سوی مجلس و حمایت دولت ، عملیات احداث این خط را اغاز خواهد کرد .
حسینی تصریح کرد : یکی از مهّم‌ترین معضلات و مشکلات شهرستان اسلامشهر، بحث حمل و نقل است. با توجه به اینکه  محور آیت‌الله سعیدی نقطه اتصال شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم به شهر تهران است، روزانه بالغ بر120 هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از این محور تردد کرده و با ایجاد خط مترو کاهش محسوسی در بار ترافیکی منطقه شاهد خواهیم بود.

به گفته وی با احداث این خط به طور حتم شاهد کاهش حجم ترافیک و در عین حال کاهش تولید آلاینده ها ناشی از تردد خودورها خواهیم بود .

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • shahzadeyepars @ gmail. com 0 0

    تا عملیات احداثشروع نشود باور نمیکنیم چون ۱۲ سال است که مردم اسلامشهر منتظر اتصال خط ۳ مترو به اسلامشهر هستند … با آرزوی برآورده شدن این اتفاق مبارک, وشروع کار تا قبل از پایان سال

  • vahiddolati۱۳۷۳۱۲۳ @ gmail. com 0 0

    اسلامشهر از نقاط پرجمعیت با دو میلیون نفر هست خودم یکبار از ایت اله سعیدی تا میدان نماز اسلامشهر رفتم فقط ۳ ساعت در ترافیک بسیار سنگین گیر کردیم. که نشان میدهد مترو نیاز مبرم هست و شاید بعد از کرج دومین خط مترو شلوغ در صورت ساخت باشد. و چون اکثریت مناطق هم مسکونی هست برای بازدهی حمل و نقل و نزدیکی به مراکز جمعیت برای جذب مسافران جاده ای مترو بیشترین بازده دارد. خط اهن حومه ای چون نیاز به فضای روی سطحی دارد و انهم از مناطق جمعیتی دور است مطمئنا استقبالی از ان نمیشود و هدر دادن سرمایه است البته میتوان قطار حومه ای هم ازمایشی امتحان کرد و ۳۰ درصد جابجایی را قطار حومه ای و ۷۰ درصد را هم مترو بعهده بگیرد در شهر های ریل پایه جهان مدهای ارتباطی ریلی مختلف برای جذب حداکثری مسافران و ترافیک جاده ای هست. اما بیشترین بازدهی را مترو دارد

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین