| کد خبر: 191281 |

◄ بومی سازی مترو در کشور کلید خورد

طی مراسمی صبح امروز، قرارداد ساخت یک رام قطار مترو برای استفاده در خطوط مترو بین شهرداری تهران و معاون علمی رئیس جمهور به امضاء رسید.

تین نیوز

 امروز ، قرارداد ساخت یک رام قطار مترو برای استفاده در خطوط مترو تهران، بین شهرداری تهران و معاون علمی رئیس جمهور به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ساعاتی پیش مراسم انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار به منظور بکارگیری در خطوط مترو تهران با حضور پیروزحناچی شهردار تهران و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور برگزار شد.

در این مراسم پیروز حناچی با اشاره به  توافق‌نامه‌ای که در سال 97 بین شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، اظهار کرد: امروز ساخت یک رام قطار مترو در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که در سال رونق اقتصادی بر آن شدیم که با استفاده از توان داخلی، مترو را با استفاده از توان داخلی توسعه دهیم، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون سفر با استفاده از مترو انجام می‌شود که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها،  هدف‌گذاری شهرداری بر 6.5 میلیون سفر در روز است که قطعاً در کاستن از آلودگی هوا سهم بسزائی خواهد داشت.

شهردار تهران با یادآوری هم قسم شدن با شورای اسلامی شهر در حل مساله آلودگی هوا و کاستن از ترافیک در شهر با محوریت مترو، ابراز داشت: در شرایط خاص اقتصادی که کشور نیز درگیر آن است باید از تمام توان داخلی به منظور رسیدن به اهداف حمل و نقل استفاده شود و به همین دلیل امروز قرارداد ساخت یک رام قطار مترو منعقد می‌شود که این زمینه‌سازی برای تفاهم‌نامه‌های بعدی خواهد بود.

وی با بیان این‌که بومی‌سازی یک رام قطار که امروز قرارداد ساخت آن منعقد می‌شود، راه را برای تفاهم‌نامه‌های بعدی هموار می‌کند، تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی کلان‌شهرها حل ترافیک و آلودگی هواست که بدون مترو محقق نمی‌شود. در شرایط سختی قرار داریم اما ایرانیان نشان داده‌اندکه می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

حناچی  در جمع خبرنگاران با تاکید بر این نکته که در شرایط حاضر کشور باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و از توان حداکثری شرکت‌های داخلی بهره برد، افزود: امید است با هماهنگی بین همه دستگاه‌ها بتوان نسبت به توسعه ناوگان مترو اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با پرداختن به این موضوع که، در حال حاضر 34 درصد واگن‌های مترو در کشور بومی‌سازی شده است، یادآور شد: 70 درصد واگن‌های مترو توسط شرکت واگن‌سازی تأمین می‌شود و تلاش است با کاهش وابستگی‌ به خارج از کشور بتوان مترو را کاملا بومی‌سازی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.