| کد خبر: 219854 |

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

◄ موانع واردات کامیون‌های اروپایی برداشته شد

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برداشته شدن برخی از موانع ورود کامیون های اروپایی خبر داد.

تین نیوز

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برداشته شدن برخی از موانع ورود کامیون های اروپایی خبر داد.

صدراله بمانا در گفتگو خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه متقاضیان کامیون های تولید داخل، مشکلی برای ثبت نام و نوسازی نخواهند داشت، گفت: به متقاضیان بین 60 تا 80 درصد تسهیلات با سود 9 درصد داده خواهد شد این در حالی است در گذشته مدتی، اولویت با کامیون های بالای 50 سال بود اما اکنون در طرح 65 هزار کامیون تمامی کسانی که کامیون‌های آن‌ها بالای 35 سال است می‌توانند ثبت نام کنند.

وی در خصوص قیمت اسقاط خودروها عنوان کرد: راننده های که مالک هستند نیاز به پرداخت هزینه اسقاط ندارند و می‌توانند کامیون نو با 80 درصد تسهیلات بعلاوه 9 درصد سود اخذ کنند از همین رو ما در این بخش هیچ مشکل خاصی نداریم و قرارداد آن بسته شده و راننده های واجد شرایط می‌توانند در کارخانه های طرف قرارداد، ثبت نام کنند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص واردات کامیون های دست دوم گفت: در این بخش یکسری هماهنگی های بین دستگاهی وجود دارد چرا طبق قانون باید این کامیون ها استاندارد مورد نظر را از سازمان محیط زیست و هم سازمان املی استاندارد اخذ کنند و از سوی دیگر باید خدمات پس از فروش داشته باشند که این امر نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است.

او ادامه داد: خوشبختانه ما با سازمان ملی استاندارد یک مانع بزرگ را برداشتیم؛ در حقیقت دیگر نیاز نیست واردکنندگان از نمایندگی کمپانی اصلی این‌ها مستندات بیاورند، چرا که وجود تحریم‌ها این اجازه را به واردکنندگان نمی‌داد.

بمانا توضیح داد: طبق هماهنگی که با سازمان ملی استاندار انجام شده این خودرو توسط پلاک هایی که روی خودرو است شناسایی خواهند شد که البته این موضوع کمی مشکلات اجرایی خواهد داشت اما مشکل اصلی که تحریم مانع آن بود حل شده است.

وی در خصوص هماهنگی هایی که با سازمان محیط زیست انجام شده است، عنوان کرد: وزارت صمت یک تعدادی ارائه دهنده خدمات را اعلام کرده است که تا حدودی این مشکل نیز مرتفع شده است اما در حال حاضر  برخی از کارخانجات خدمات پس از فروش ارائه نمی‌دهند که آن‌ها نیز باید تابع قانون رفتار کنند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: ما برای اینکه کارخانجات و ارائه دهنده خدمات مشکلات اجرایی نداشته باشند قرار شد با آنها قرارداد بسته شود.

بمانا با بیان اینکه طبق توافق‌های انجام شده قرار است سامانه ما نیز به سامانه جامع تجارت متصل شود، گفت: در راستای هماهنگی‌های که انجام شده بزودی کامیون های اروپایی وارد چرخه حمل ونقل جاده ای خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.