| کد خبر: 213891 |

مدیرکل مسافری سازمان راهداری اعلام کرد

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۸۳ درصد از رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی بین شهری (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی) مدارک خود را در سامانه کارا تکمیل کرده و برخی از آنها نیز بانک‌های عامل‌شان مشخص شده است، اما هنوز نمی‌دانیم چند نفر از آنها موفق به دریافت تسهیلات‌شان شده‌اند.

تین نیوز

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۸۳ درصد از رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی بین شهری (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی) مدارک خود را در سامانه کارا تکمیل کرده و برخی از آنها نیز بانک‌های عامل‌شان مشخص شده است، اما هنوز نمی‌دانیم چند نفر از آنها موفق به دریافت تسهیلات‌شان شده‌اند.

به گزارش تین نیوز، بخش حمل و نقل جاده ای و به خصوص بخش مسافری از جمله صنوفی بودند که به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و متحمل ضرر و زیان بسیاری شدند. چرا که عملا سفرها در شق حمل و نقلی متوقف شد و مشکلات اقتصادی شرایط زندگی را برای آنها سخت کرد. برای حل این مشکل بود که دولت و ستاد ملی کرونا مصوب کرد تا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار همه اقشار آسیب پذیر و مشاغل زیان دیده قرار دهد که البته حمل و نقل را هم شامل می شد. 

 رانندگان بسیاری در تلاش بودند تا با ثبت نام در سامانه کارا بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند. اما برخی از گزارش ها از مشکلاتی در ثبت نام سامانه و تکمیل مدارک حکایت دارند. 

داریوش باقرجوان در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد، از ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده وسائل حمل و نقل عمومی بین‌شهری در حوزه مسافری بیش از ۸۵ هزار نفر از آنها یعنی ۸۳ درصد رانندگان توانسته‌اند مدارک خود را در سامانه کارا تکمیل و ثبت‌نام شان را کامل کنند. همچنین به تعدادی از رانندگان بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات‌شان معرفی شده است اما تاکنون گزارش دقیقی از این‌که چه تعداد از رانندگان توانسته‌اند وام‌شان را دریافت کنند در دست نداریم که البته قرار شده سیستمی تعبیه شود که بتوانیم آن را به صورت دقیق و مستمر ارزیابی و رصد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که با پیگیری سازمان راهداری انجام شد تسهیل‌گری در حوزه تضامین دریافت شده از رانندگان برای پرداخت تسهیلات مورد نظر بود که در این زمینه رانندگان راضی هستند، همچنین یکی دیگر از این مسائل مشکل ورود به برخی اطلاعات مانند کد بیمه رانندگان در سامانه کارا بود که این مساله مشکلاتی برای رانندگان به وجود آورد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در سامانه کارا کد بیمه کارفرمایی مورد پذیرش قرار می‌گرفت در حالی که بسیاری از رانندگان خود را به صورت خویش فرما بیمه کرده‌اند، بنابراین پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان راهداری کد بیمه شخص رانندگان جایگزین کد کارگاه در سامانه شده و این مشکل برای رانندگان حل شد.

باقرجوان اظهار داد: البته برخی از رانندگان اشرافیت کامل به سایت و سامانه کارا ندارند و به دلایلی نمی‌توانند اطلاعات خود را تکمیل کنند از آنها می‌خواهیم به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرستان خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل مدارک‌شان اقدام کنند، اما رانندگان توجه داشته باشند که خودشان این کار را انجام دهند که ازدحامی در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به وجود نیاید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین