| کد خبر: 187387 |

رشد 8 درصدی حمل کالا از بندر امام خمینی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از افزایش هشت درصدی حمل کالا از بندر امام خمینی در فروردین ماه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از افزایش هشت درصدی حمل کالا از بندر امام خمینی در فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، غلامعباس بهرامی نیا افزود: در این مدت 772 هزار و 190 تن انواع کالا از مبدا بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی گفت: عمده کالاهای حمل شده از بندر امام خمینی شامل ذرت دامی در 11 هزار سفر جاده ای به میزان 270 هزار تن، کنجاله بیش از 6 هزار سفر با 126 هزار و 308 تن، انواع ترکیبات شیمیایی سه هزار و 504 سفر با 80 هزار تن و دانه های روغنی و دامی دو هزار سفر با 52 هزار تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: حمل کالاهای اساسی و وارداتی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

به گفته وی در این مدت بخش مهمی از کالاهای تخلیه شده در بندر امام خمینی نیز ازطریق خطوط ریلی به سایر نقاط کشور حمل شده است.  

شایان ذکر است بیش از ۲۰۰ فروند شناورهای حامل کالاهای اساسی از ابتدای فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در بندر امام خمینی تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۲ درصد افزایش نشان می دهد.

بندر امام خمینی در 120 کیلومتری جنوب مرکز خوزستان و در سواحل خورموسی واقع شده است. این بندر مهم و استراتژیک مهمترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.