| کد خبر: 266634 |

انعقاد ۳۶۰ قرارداد سرمایه‌ گذاری با بخش خصوصی در بنادر کشور

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انعقاد بیش از ۳۶۰ قرارداد با بخش غیردولتی در بنادر کشور، گفت: فرایند جذب سرمایه گذار با نگاه شفاف سازی حداکثری، تسهیل گری مراحل اداری، بهره مندی از فضای مزایده ای و فراخوان های عمومی در راستای توسعه دریامحور در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انعقاد بیش از ۳۶۰ قرارداد با بخش غیردولتی در بنادر کشور، گفت: فرایند جذب سرمایه گذار با نگاه شفاف سازی حداکثری، تسهیل گری مراحل اداری، بهره مندی از فضای مزایده ای و فراخوان های عمومی در راستای توسعه دریامحور در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین یداللهی با تاکید بر روند سازمان بنادر و دریانوردی در شفاف سازی واگذاری فرصت های سرمایه گذاری به ذی نفعان اقتصادی در بنادر کشور، اظهار داشت: سازمان بنادر سالیان متمادی است در چارچوب قوانین و مقررات، نسبت به واگذاری فرصت های سرمایه گذاری به بخش خصوصی و حمایت و پشتیبانی از آن ها اقدام می کند و نزدیک به سه دهه در این زمینه، سابقه فعالیت دارد.

ایجاد ظرفیت های بسیار مناسب در بنادر کشور توسط بخش خصوصی

وی با بیان اینکه تا کنون افزون بر ۳۶۰ قرارداد سرمایه گذاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر تجاری کشور منعقد شده است، عنوان کرد: در همین راستا ظرفیت های عملیاتی زیرساختی و روساختی بسیار مناسبی توسط بخش غیردولتی در بنادر کشور ایجاد شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای تجاری مناسب نیازمند درک مشترک و تسهیل رویه انعقاد قرارداد در فضای رقابتی و شفاف است و تا کنون سازمان بنادر و دریانوردی از ابزارهای قانونی در این راستا به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است.

وی ادامه داد: در دهه نخست فعالیت سازمان بنادر به منظور جذب سرمایه گذاران بخش غیردولتی، به دلیل وجود منابع بسیار زیاد فرصت ها و اراضی، واگذاری امور تصدی گری با حداقل اسناد و فرآیندها انجام می شد و از سال ۷۰ قراردادهای سرمایه گذاری با بخش غیردولتی به امضا رسید و حتی بهره برداری از برخی قراردادهای مذکور طی سالیان گذشته به اتمام رسیده و مالکیت آن ها به سازمان بنادر و دریانوردی منتقل شده است.

به گفته یداللهی، سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه فعالیت خود و زمانی که مسیر هموار شد و ساختار مناسب را شکل داد، در زمینه جذب سرمایه گذار و واگذاری فرصت های سرمایه گذاری به بخش غیردولتی، ساختاری با عنوان فرآیند جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر کشور تعریف کرد.

وی توضیح داد: در این ساختار، نگاه حاکم این بود که بنادر در بخش هایی که دارای فرصت های خوب سرمایه گذاری برای بخش خصوصی هستند، فضای مذاکره در چارچوب قوانین مربوطه را ایجاد کنند و سرمایه گذاری از طریق بخش غیردولتی انجام شود که همین اتفاق رخ داد و فضای مناسبی در حوزه زیرساخت توسط بخش غیردولتی ایجاد شد.

این مسوول با بیان اینکه کشورهای خارجی و پیشران در حوزه جذب سرمایه گذار در بنادر نیز با همین رویه پیش رفته اند، اظهار داشت: در طول زمان هرچه فرصت های واگذاری اراضی محدودتر شد، تلاش شد از منابع محدود استفاده بهینه شود و بهترین متقاضیان و فعالان اقتصادی جهت سرمایه گذاری و جذب بار با استراتژی توسعه دریامحور انتخاب شوند.

بخش خصوصی ایده ال برای سرمایه گذاری در بنادر کشور

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه سازمان بنادر از سال ۱۴۰۰ بازنگری در فرایندهای جذب سرمایه گذار را در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱، هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی فرآیند جذب سرمایه گذار با نگاه شفاف سازی حداکثری و بهره مندی از فضای مزایده ای و فراخوان های عمومی را به عنوان اولویت تعریف کرد.

یداللهی خاطرنشان کرد: نگاه سازمان بنادر و دریانوردی در برهه کنونی ایجاد شفاف سازی حداکثری و بهره گیری بهینه از سرمایه گذارانی است که نه فقط سرمایه گذار هستند، بلکه توانایی جذب بار را نیز دارند، بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی بر شاخص های مزایده محور تاکید و سعی در جذب ذی نفعانی از بخش خصوصی دارد که علاوه بر سرمایه گذاری بتوانند به عنوان صاحب کالا، بهای تمام شده را با حداقل قیمت در اختیار مصرف کننده نهایی قرار دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟